محسن هاشمی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را مثل کالاهای اساسی باید ببینیم، تاکید کرد: در تهران روزانه دستکم ۵ تا ۷ میلیون سفر با حمل و نقل عمومی داریم و اینها بیشترشان قشر ضعیف هستند و بی توجهی به این حوزه این کار اشتباهی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: مصوبات دولت در بخش حمل و نقل عمومی به خوبی اجرا نمی‌شود و به همین منظور در سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت دچار مشکل هستیم.

محسن هاشمی روز پنجشنبه درحاشیه آیین گشایش دو ایستگاه امیرکبیر و برج میلاد به خبرنگاران گفت: پاندمی کرونا نشان داد که حمل و نقل اهمیت ویژه ای دارد و این رفت و آمد با حمل و نقل عمومی باعث انتشار ویروس کرونا می شود و ما در این بحران چون امکانات کافی نداشتیم صدمه زیادی خوردیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را مثل کالاهای اساسی باید ببینیم و همان طور که اهمیت می دهیم خوراک مردم تامین شود حمل و نقل عمومی هم در همان حد است.

هاشمی تاکید کرد: در تهران روزانه دستکم ۵ تا ۷ میلیون سفر با حمل و نقل عمومی داریم و اینها بیشترشان قشر ضعیف هستند و بی توجهی به این حوزه این کار اشتباهی است.

وی تصریح کرد: مصوبات حمل و نقل در سیستم دولت به خوبی  انجام می شود و سیستم بوروکراتیک دولت درست عمل نمی کند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند که می فرمایند مشکلات ما درونی هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مصوبات خیلی خوبی داریم از تامین دو هزار واگن برای کلان شهرها مصوبه داشتیم اما ۵۰ واگن که مصوبه اخیر است اجرا شد در حالی که  از مصوبه ۲ هزار واگن حتی یک واگن هم تامین نشده است.

به گفته وی، همچنین از آن ۱۹ هزار اتوبوس که تصویب شده بود حتی یک اتوبوس تامین نشد و  اگر تصمیمات اخیر هم مثل مصوبات قبلی باشد چیزی گیر مردم نمی آید.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.