پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مراسم چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

محسن هاشمی: دکترین هاشمی رفسنجانی برای اداره کشور، «صلح و توسعه» بود

رئیس شورای شهر تهران گفت:دکترین هاشمی رفسنجانی برای اداره کشور صلح و توسعه بود و اهمیت زیادی به رفاه مردم می داد و سعی ایشان بر این بود که در مسیر توسعه متوازن مشکلات مردم حل شود. ایشان معتقد بود ما باید طوری عمل کنیم که برای حفظ ارزش‌ ها، فشار بر مردم واقع نشود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با بیان اینکه دکترین هاشمی رفسنجانی برای اداره کشور صلح و توسعه بود، گفت: سعی ایشان این بود که هیچ وقت شعار را در مقابل شعور قرار ندهند و جامعه را با میانه روی پیش ببرند. دو قطبی سازی باعث افزایش افراط و ریزش پایگاه اجتماعی انقلاب می شود. این انقلاب به سادگی به دست نیامده که ما با افراطی گری آن را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار جماران، محسن هاشمی در مراسم چهارمین سالگرد رحلت آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: داغ نبود ایشان همچنان برای دوستان و علاقمندان باقی است و مخصوصا با سخت شدن معیشت مردم و اوضاع کشور، جای خالی تدبیر ایشان را بیش از پیش حس می کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح سرای فرهنگ و هنر آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم، افزود: آیت‌الله مرتضی جوادی آملی در مراسم افتتاح سرای فرهنگ و هنر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتند که آیت‌الله هاشمی در دوران امام(س) شاگرد مکتبشان بودند و از ایشان پیروی زیادی داشتند و بعد از فوت امام هم با حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای همراهی زیادی داشتند و برای مجتهدی که خودش علم به مسائل دارد و ظرفیت وجودی خودش می ‌تواند سیاست را پیش ببرد در این موارد همراهی از پیروی بسیار سخت‌ تر است، اما برای حفظ نظام این همراهی را با صبوری انجام دادند و به خاطر مصلحت جامعه طوری عمل کردند که آسیبی برای انقلاب ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: بر اساس پیام رهبری بعد از فوت ایشان که گفتند از هوشی وافر و صمیمیتی مثال زدنی برخوردار بودند، دکترین هاشمی رفسنجانی برای اداره کشور صلح و توسعه بود و اهمیت زیادی به رفاه مردم می داد و سعی ایشان بر این بود که در مسیر توسعه متوازن مشکلات مردم حل شود. ایشان معتقد بود ما باید طوری عمل کنیم که برای حفظ ارزش‌ ها، فشار بر مردم واقع نشود و با میانه ‌روی پیش برویم که کمترین فشار برای مردم ایجاد شود و بتوانیم تمام ارزش ‌ها را در مسیر خود داشته باشیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه دو قطبی سازی ها سرمایه های اجتماعی جامعه را از بین می برد، اظهار داشت: سعی ایشان این بود که هیچ وقت «شعار» را در مقابل «شعور» قرار ندهند و جامعه را با میانه روی پیش ببرند. دو قطبی سازی باعث افزایش افراط و ریزش پایگاه اجتماعی انقلاب می شود. این انقلاب به سادگی به دست نیامده که ما با افراطی گری آن را از بین ببریم. باید انقلاب اسلامی را به ثمر برسانیم و کشوری آباد و توسعه یافته برای مردم بسازیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.