رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در دوره ریاست جمهوری آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی تراز اقتصادی ایران از منفی به مثبت تبدیل شد، ضمن اینکه بحث رشد اقتصادی و توسعه را با گام های بلند طی کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در دوره ریاست جمهوری آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی تراز اقتصادی ایران از منفی به مثبت تبدیل شد، گفت: ایشان از همان زمان برای سال 1400 یک برنامه فقرزدایی تدوین کردند که الآن یکی از برنامه های متقن سازمان برنامه و بودجه است. ضمن اینکه بحث رشد اقتصادی و توسعه را با گام های بلند طی کردند.  

به گزارش خبرنگار جماران، محمد باقر نوبخت در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ایشان را شخصیت ملی و تاریخ معاصر دانست و گفت: مرحوم دکتر شریعتی می گفت تخصص حرفه ای از این بابت نقص دارد که همه چیز را یک بُعدی می بیند. حقیر با قبول این نقد به نگاه حرفه ای، از منظر کسی که مسئولیت توسعه و رصد این مقوله را عهده دار است می گویم تلاش ما در 6 برنامه توسعه بعد از انقلاب این بود که به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم. در 10 سال اول نرخ رشد ما منفی 3.3 و رشد سرمایه گذاری منفی 6.9 بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: همه کسانی که دغدغه توسعه کشور را دارند بدانند که هیچ یک از دولت ‌ها نتوانست برای یک دوره طولانی حداقل پنج ساله رشد اقتصادی 7.9 را در تاریخ ایران ثبت کند؛ جز در دوره برنامه اول توسعه که ایشان مدیریت اجرایی کشور را بر عهده داشت. در دوره ایشان تراز اقتصادی ایران از منفی به مثبت تبدیل شد.

وی افزود: نکته دیگری که باید به مظلومیت این شخص تأسف بخوریم، «عدالت» است، بنده به عنوان یک مسئول این کشور عرض می کنم که بهترین اعداد و ارقام در ضریب جینی و عدالت، در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت و این مرد با مدیریت شایسته خودش بعد از اقدامات علمی، دفاع مقدس و مبارزات تاریخی با استکبار و استبداد داخلی توانست زمانی که مدیریت را به عهده دار بود به عنوان یک شخصیت ممتاز توانمندی روحانیت را در اداره کشور را متبلور کند.

نوبخت با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی یک هزار میلیارد دلار از زیرساخت های کشور را تخریب کرد، اظهار داشت: در زمان مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی نه تنها این زیر ساخت ها ترمیم شد بلکه ایشان از همان زمان برای سال 1400 یک برنامه فقرزدایی تدوین کردند که الآن یکی از برنامه های متقن سازمان برنامه و بودجه است. ضمن اینکه بحث رشد اقتصادی و توسعه را با گام های بلند طی کردند.  

وی در پایان گفت: الآن که در محاصره اقتصادی فرصت خدمتگزاری داریم، با خانواده این مرد بزرگ همدردی می کنیم و فرصتی که ایشان برای ما ایجاد کردند را باید در راستای خدمت و عدالت اجتماعی استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.