آیت‌الله اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اظهارات اخیر عیسی کلانتری در مورد امام خمینی (س) گفت: من نمی‌دانم گوینده این سخن با خود چه فکر کرده است و خواسته چه مسئله‌ای را بیان کند، بزرگان شرق و غرب به امام (ره) احترام داشتند و همچنان ایشان را بزرگ‌ترین مبارز بشریت معرفی می‌کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) از نمونه‌های بارز دودمان پیغمبر و از اولاد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و یکی از فرزندان خلف زهرای اطهر (س) است، گفت: بزرگان شرق و غرب به امام (ره) احترام داشتند و همچنان ایشان را بزرگ‌ترین مبارز بشریت معرفی می‌کنند.

آیت‌الله علی اسلامی اظهار کرد: خدا خود شاهد است آنچه را که می‌گویم عین واقعیت و از حقایق مسلم زندگی من است و مشاهده کردم. حضرت امام (ره) اهل تقوا، فضیلت، پاکی، نجابت، معرفت، حکمت، مجاهدت، بصیرت، یک انسان والا و فرد نمونه‌ای در بین طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام بودند. امام راحل جزو افرادی بودند که در تاریخ مانند آن را کم پیدا خواهیم کرد و از جهات مختلف شاخص و برجسته بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اهل عدالت، پاکی‌ها و زیبایی‌های در رفتار و کردار بودند و شاخص‌ترین کاری که ایشان از خود به یادگار گذاشتند انقلاب اسلامی است، در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام، اسلام بر کرسی ننشسته بود و به تعبیری حاکم نشده بود که به همت امام خمینی (ره) و جهاد ملت شریف ایران نظام شاهنشاهی پوسیده ساقط شد و سیستم حکومتی اسلام تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

 

بزرگان شرق و غرب به امام (ره) احترام داشتند

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که چرا یک مسئول در جمهوری اسلامی ادبیات نادرستی درباره امام خمینی (ره) به کار می‌برد عنوان کرد: من نمی‌دانم گوینده این سخن با خود چه فکر کرده است و خواسته چه مسئله‌ای را بیان کند، بزرگان شرق و غرب به امام (ره) احترام داشتند و همچنان ایشان را بزرگ‌ترین مبارز بشریت معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ساده‌زیستی امام شکی نیست، افزود: امام از نمونه‌های بارز دودمان پیغمبر و از اولاد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و یکی از فرزندان خلف زهرای اطهر (س) است و مانند جدشان ساده‌زیست بودند و هیچ مالی جمع نکردند.

آیت‌الله اسلامی تشریح کرد: یادم است خادم منزل ایشان در بازار نجف خرید می‌کرد، دیدم زنبیل اهوازی در دست دارد و در بازار راه می‌رود گفتم چرا از این هندوانه‌ها خریدید؟ گفتند آقا خودشان دستور دادند و گفتند بعضی از این هندوانه‌های سفید که کنارشان کمی سیاه شده و ارزان است بخر چون ما نمی‌خواهیم هندوانه را طولانی مدت در منزل نگه داریم.

 

آیا این مردان ندیدند که امام چطور یک ملت را رهبری و هدایت کرد

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بنده چهار سال در محضر ایشان درس داشتم و در نشست و برخاست، کیفیت برخورد ایشان با کسانی که اهل نقد و سؤال بودند را دیده بودم، ساده‌زیستی ایشان الگو بود، امام خمینی (ره) مالی برای خود جمع نکرده و حتی اجازه ندادند خانه‌ای گِلی که داشتند دست ورثه باقی بماند و الان آن منزل در اختیار میراث فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه امام مرد خدا، متوکل به خدا و معتمد به دستگاه آفرینش بود، عنوان کرد: آیا حرف‌هایی که امروز برخی‌ها می‌زنند با واقعیت تطبیق دارد؟! آیا این مردان ندیدند که امام چطور یک ملت را رهبری و هدایت کرد. امام در مقابل ظالمانی که نفت و گاز و حیثت ما را به غارت می‌بردند ایستاد و منابع را از دست چپاولگران گرفت و به کشور بازگرداند.

آیت‌الله اسلامی خاطرنشان کرد: چه کسی در مقابل اسرائیلی که می‌خواست توسعه پیدا کند ایستادگی کرد؛ امام خمینی (ره) روز قدس را به راه انداخت و امروزه بیش از ۸۰ کشور در روز قدس به یاد امام و به تبعیت امام راهپیمایی می‌کنند و از ظلم مستکبرین اعلان برائت می‌جویند.

 

بی‌انصافی است که فردی ناشیانه، غیرواقع و کذب حرف بزند

 

وی تصریح کرد: چقدر بی‌انصافی است که فردی ناشیانه، غیرواقع و کذب حرف بزند. امام را بشناسید و ببینید چقدر عظمت دارد. از این فرد باید سؤال کرد جمعیت میلیونی که به استقبال امام آمد و بعدها جمعیت میلیونی که برای تشییع امام آمد را ندیده که این‌گونه سخن می‌گوید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این فرد در الفبای ادبیات عاجز است کلمه ناخلف یعنی چه؟! از غیرت یک مسلمان و یک ایرانی به دور است که بگوید که امام فرزند آمریکایی‌هاست؛ خیلی بی‌ادبی است و آدم باید خیلی ناخلف باشد تا از این کلمات بگوید.

وی اظهار کرد: امام در مقابل هیچ ظالمی نمی‌لرزید و با صلابت مقابل آن‌ها می‌ایستاد همچنان که امروز مقام معظم رهبری همین شیوه را دارد، آمریکا و اسرائیل به افغانستان و عراق آمدند و چند هزار نیرو پیاده کردند. آمریکایی‌ها بنا بود بعد از عراق و افغانستان، ایران را بگیرند، چه کسی در مقابل آن‌ها ایستاده است؟ ملت ما به رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری در مقابل آنان ایستادند.

آیت‌الله اسلامی یادآور شد: نوباوه نماینده صداوسیما در نیویورک بود، وی در خاطرات خود گفته است، کارشناسان خبری و تحلیلگران سازمان ملل به ما می‌گفتند که رهبر شما یعنی آیت‌الله خامنه‌ای که جانشین حضرت امام خمینی (ره) هستند خط‌شکن است و در مقابل رهبران دنیا ایستاده و اجازه نداده است به ایران نگاه چپ بشود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: امیدواریم ناشیگری‌های برخی از مسئولین پایان پذیرد و مشکلات معیشتی و اقتصادی کاهش پیدا کند و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.