یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

جناب کلانتری شما چرا؟

آقای عیسی کلانتری در تحلیلی از اوضاع سال های آخر رژیم محمد رضا شاه پهلوی حضرت روح الله را فرزند ناخلف آمریکا دانسته اند؛ هنر و درک صحیح حضرت روح الله از اوضاع سیاسی داخل ایران و شرایط حاکم بر جهان را نمی توان به حساب آمریکا گذاشت و کمال بی انصافی و نادانی است که بخواهیم آمریکا را در این پیروزی انقلاب و سقوط شاه، شریک حضرت امام قرار دهیم و این تعبیر زشت و ناصحیح را بکار ببریم.

پایگاه خبری جماران: اخیرا سخنانی از جناب آقای دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در فضای مجازی منتشر شده است که باعث تعجب و تحیر دوستان و علاقمندان به حضرت روح الله  گردید.

ایشان برادر شهید مهندس موسی کلانتری وزیر راه و ترابری دولت شهید رجایی است که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید و خودشان سابقه 16 سال وزارت در دولت های جناب مهندس میر حسین موسوی و مرحوم آیه الله هاشمی رفسنجانی را دارند و خدمات زیادی به نظام و انقلاب و کشور کرده اند ولی اخیرا در دو مورد نسبت های ناروایی به حضرت امام داده اند که بسیار بیجاست و باید صریحا عذرخواهی نموده و توضیح دهند.

یک مورد دستور حضرت امام برای استفاده از زنان برای آواز خوانی به صورت تک خوانی در جامعه  به نقل از جناب حجه الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دوره بعهده داشتن مسئولیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ایشان بود که از سوی آقای خاتمی و جناب آقای دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام صریحا تکذیب شد{در اینجا بخوانید}. این مورد را می توانیم به حساب کهولت سن و عوارض ناشی از آن بگذاریم. 

 ولی یک مورد اخیرا منتشر شده است که ایشان در تحلیلی از اوضاع سال های آخر رژیم محمد رضا شاه پهلوی حضرت روح الله را فرزند ناخلف آمریکا دانسته اند.

 آقای کلانتری با اشاره به مشکلاتی که شاه برای ادامه دیکتاتوری و بیدادگری بی حساب خود در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر  که با شعار حمایت از حقوق بشر روی کار آمده بود با آن مواجه شده و  مجبور شد تغییراتی در سیاست و حکومت داری خود داده و امیر عباس هویدا و نعمت الله نصیری را پس از سیزده سال به ترتیب از نخست وزیری و ریاست سازمان مخوف و جهنمی ساواک برکنار کند و مقداری آزادی نسبی در جامعه برقرار کرده و تعدادی از زندانیان سیاسی را آزاد و شکنجه در زندان ها را کم کند. از این موارد به تنها گذاشتن او و خالی کردن پشت شاه تعبیر کرده و به نحوی دولت آمریکا را موافق با حرکت امام و انقلاب اسلامی معرفی می کند که باید گفت:

اولا: رژیم آمریکا تا آخرین روزهای انقلاب به شدت در صدد حفظ این رژیم بود و حمایت های بی قید و شرط آن ها از اقدامات گسترده و سرکوبی شدید مردم توسط شاه فراموش نشدنی است.

سفر جیمی کارتر و همسرش به ایران در شب سال نو مسیحی و جزیره ثبات نامیدن ایران و موافقت با همه درخواست های تسلیحاتی شاه از نمونه های بارز این حمایت است که شاه را شیر کرده و بلافاصله پس از رفتن کارتر بود که دستور انتشار مقاله سراپا توهین به حضرت امام  در روزنامه اطلاعات مورخ 1356/10/17 با امضای  مستعار احمد رشیدی مطلق را صادر کرد.    

ثانیا: جیمی کارتر با فرستادن نمایندگان  مستقیم و با واسطه دولت فرانسه به نوفل لوشاتو و تهدید حضرت امام از طرق مختلف در صدد جلوگیری از حرکت و قیام مردم به رهبری امام بود.

ثالثا با فرستادن ژنرال رابرت هایزر معاون ناتو به ایران  برای حفظ انسجام ارتش و آماده کردن فرماندهان آن برای  انجام کودتا از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

این موارد و اقدامات دیگر که لازم به ذکر همه آن ها نیست همگی حاکی از حمایت هه جانبه آمریکا از شاه هست،  بلی نکته ای که می توان به آن اشاره کرد، سرگرمی و مشغولیت بالای دولت کارتر به برقراری پیمان صلح  کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل و جدا کردن مصر از صف کشورهای جهان اسلام و عرب  طی سالهای 1356و 1357 بود که انصافا این پیمان  موفقیت بزرگی برای ادامه سیاست های استعماری آمریکا  محسوب می شد و اگر  پیروزی انقلاب ایران نبود قطعا بقای او را در انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری اش را تضمین می کرد. این قضیه باعث غفلت این دولت از اوضاع ایران در این سال ها شد. 

البته تیز هوشی حضرت امام و استفاده کردن ایشان از این شرایط و بالا گرفتن جنگ سرد بین آمریکا و شوروی  و نامیدی سران غرب از حفظ شاه در کنفرنس گودآلوپ و در حقیقت پایان یافتن تاریخ مصرف شاه همان گونه که وی هویدا و نصیری را قربانی کرد، نکته های غیر قابل اغماضی است که باید به آن ها توجه داشت و این هنر و درک صحیح حضرت روح الله از اوضاع سیاسی داخل ایران و شرایط حاکم بر جهان را نمی توان به حساب آمریکا گذاشت و کمال بی انصافی و نادانی است که بخواهیم آمریکا  را در این پیروزی و سقوط شاه،  شریک حضرت امام قرار دهیم و این تعبیر زشت و ناصحیح را بکار ببریم. 

 امید است این برادر بزرگوار که تا کنون خدمات بی شماری را به این نظام کرده است و همه ما مدیون خون شهدایی همچون برادرش شهید موسی کلانتری هستیم، هرچه سریعتر سخن خود را اصلاح کرده و از ملت شریف ایران عذرخواهی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    طرح امام زدایی سالهاست که با محوریت صدا وسیما رقم خورده است اما کیست که متوجه باشد !!!

    پاسخ