یک عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به تازگی در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه، از کارشناسان این سازمان خواسته‌ایم در جلسه ویژه‌ای برای دستمزد کارگران در سال 1400 داشته باشیم، بالاخره شرایط فعلی سیاست‌های حمایتی باید تغییر کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برنامه جدید مجلس برای تغییر در نحوه پرداخت حقوق کارگران و حمایت از این قشر خبر داد.

حسین حاتمی عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود تا کارگران وضع معیشتی بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: کارگران موتور محرک و نیروی مولد کشور هستند،؛ بنابراین باید سیاست‌‌های حمایتی در راستای حمایت از این قشر مولد باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران، با توجه به تورم بالا و نوسانات قیمت انواع کالاهای اساسی، در وضعیت مطلوبی نیست، گفت: سیاست‌های از کارگران در تمام حوزه‌ها، به‌خصوص در حوزه تأمین معیشت باید تغییر کند.

حاتمی اضافه کرد: ما در مجلس از منابع محدود بودجه‌ای برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران آگاهی داریم، اما باید سیاست‌گذاری‌ها به سمت حمایت‌های بیشتر به‌ویژه در حوزه تأمین کالاهای اساسی و یا شرایط خرید کالاهای اساسی به صورت اقساطی و شرایط ویژه برای کارگران فراهم شود.

وی تصریح کرد: به تازگی در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه، از کارشناسان این سازمان خواسته‌ایم در جلسه ویژه‌ای برای دستمزد کارگران در سال 1400 داشته باشیم، بالاخره شرایط فعلی سیاست‌های حمایتی باید تغییر کند.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: قرار است در جلسه‌ ویژه‌ای که با کارشناسان سازمان بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سیاست‌گذاری‌ها در حوزه حمایت از کارگران در بودجه سال آینده خواهیم داشت، راهکارهایی برای حمایت‌های غیرنقدی از کارگران را مورد بررسی قرار دهیم.

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم در برنامه‌ای بلندمدت و با ارائه راهکارهایی، نحوه حمایت‌های معیشتی و نحوه پرداخت حقوق کارگران در راستای حمایت همه‌جانبه از این قشر، در قوانین بودجه سنواتی تغییر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.