• کدخبر: 1425785
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

دولت قول جبران کسری حقوق کارگران را داده است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به نامه‌های مکرر و کثیر نمایندگان مجلس به دولت و شورای عالی کار مبنی بر اصلاح افزایش میزان حقوق کارگران، افزود: اگرچه دولت قول جبران کسری حقوق کارگران را داده اما جبران صرفا به معنای افزایش پایه حقوق آن‌ها است و مجلس در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت ادعا دارد کسری حقوق کارگران را با افزایش حق مسکن و... جبران می‌کند اما باید این ادعا را جنگ زرگری دانست، گفت: اگر واقعا قصد جبران است، همان هزینه را به پایه حقوق کارگران اضافه کنند.

سیدتقی کبیری درخصوص ضرورت تجدیدنظر در تعیین حقوق و دستمزد کارگران، گفت: شورای عالی کار در حق کارگران اجحاف کرده‌ است چراکه افزایش 21 درصدی حداقل حقوق آن‌ها از تورم 41 درصدی فاصله بسیاری دارد البته شاید این افزایش با حقوق کارمندان دولت مقایسه شود در حالی کارکنان دولت اسفندماه افزایشی را در حقوق خود تجربه کردند که کارگران از آن محروم ماندند.  

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه‌های مکرر و کثیر نمایندگان مجلس به دولت و شورای عالی کار مبنی بر اصلاح افزایش میزان حقوق کارگران، افزود: اگرچه دولت قول جبران کسری حقوق کارگران را داده اما جبران صرفا به معنای افزایش پایه حقوق آن‌ها است و مجلس در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه دولت ادعا دارد کسری حقوق کارگران را با افزایش حق مسکن و... جبران می‌کند، اما باید آن را جنگ زرگری دانست، گفت: اگر واقعا قصد جبران از طرق دیگر است، همان هزینه و بودجه را به پایه حقوق کارگران اضافه کنند.

کبیری ادامه داد: مقام معظم رهبری شعار سال را "جهش تولید" نام نهادند چراکه تنها با رونق و جهش تولید می‌توان تولیدکننده و کارفرما را حمایت کرد و در ادامه فاصله میان نرخ تورم و حقوق کارگران را کاهش داد. حمایت کارفرما می‌تواند در قالب ارائه تسهیلات، به ویژه در دوران شیوع کرونا باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران در عرصه معیشتی، ضرورت توجه و نگاه ویژه را دارد، انتظار این عزیزان وضع حداقلی دستمزد و مستمری متناسب با حداقل وضع شده در تبصره 12 بودجه سال99 یعنی حداقل 28 میلیون ریال در ماه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1425785
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.