دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید با تمجید از سیاست ایران برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی گفت: من خوشحالم که ایران نیز جنگ همه‌جانبه را نمی‌خواهد و انتقام خود به ترور سردار سلیمانی را طوری مدیریت کرد که ترامپ اجباری برای پاسخ شدید به ایران نداشته باشد.

به گزارش جماران؛ مقام سابق کاخ سفید از اظهارات ترامپ در مورد آسیب‌های حمله موشکی ایران انتقاد کرد و گفت:شوک ناشی از انفجارها باعث صدمات شدید مغزی ۳۴ آمریکایی شده است که نیمی از آنها نتوانسته‌اند به خدمت خود بازگردند.

فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرده است:

ترامپ در مورد آسیب‌های وارده پس از حمله موشکی ایران دروغ گفت

نیمی از افراد آسیب دیده به کار خود بازنگشته‌اند

وی در ابتدا با انتقاد از اظهارات ترامپ در مورد آسیب‌های حمله ایران به پایگاه آمریکا گفت: درست است که کسی در این حمله کشته نشده است اما شوک ناشی از انفجارها باعث صدمات شدید مغزی ۳۴ آمریکایی شده است که نیمی از آنها نتوانسته‌اند به خدمت خود بازگردند.  اما من فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که او جنگ همه جانبه با ایران را نمی‌خواهد. برای این موضوع، من خوشحالم.

ترور سردار سلیمانی غیر قانونی بود

ترامپ فکر می‌کرد  با ترور سردار سلیمانی پاسخ اقدامات اخیر ایران را می دهد

این مقام کاخ سفید در ادامه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: این ترور غیر قانونی بود با این حال ظاهرا ترامپ احساس کرد که باید در پاسخ به حملات مختلف ایران و هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، کاری انجام دهد بنابراین تصمیم گرفت دست به ترور سردار سلیمانی بزند. 

وی در ادامه با تمجید از سیاست ایران برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی گفت: من خوشحالم که ایران نیز جنگ همه‌جانبه را نمی‌خواهد و انتقام خود به ترور سردار سلیمانی را طوری مدیریت کرد که ترامپ اجباری برای پاسخ شدید به ایران نداشته باشد.  

ممکن است مذاکراتی میان عراق و آمریکا در جریان باشد

فرانک هیپل در مورد حضور آمریکا در عراق و خاورمیانه گفت: من در مورد اوضاع  در عراق سردرگم شده‌ام. مجلس از همه نیروهای خارجی خواسته تا آنجا را ترک کنند. آمریکا در ظاهر قبول کرد اما نتیجه این تصمیم معکوس بود. من نمی‌دانم که آیا ارتباطات دیگری در پشت صحنه بین دولت‌های عراق و ایالات متحده وجود دارد یا خیر.

مقابله با گروه‌های تروریستی هدف مشترک ایران و آمریکاست

وی افزود: ایالات متحده به عنوان یک قدرت هژمونیک در خاورمیانه عمل کرده است. ایران نیز در کشورهای شیعه ایران، عراق، سوریه، لبنان یک قدرت است اما  اعتراضات اخیر نشان می‌دهد که هر دو کشور در عراق کمتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اما ایران و آمریکا منافع مشترکی دارند در عین حال، هر دو کشور علاقه به سرکوب گروه‌های تروریستی مانند داعش در منطقه دارند.

این مقام کاخ سفید در ادامه در مورد ادامه تنش بین ایران و آمریکا گفت: من دعا می‌کنم که ما جنگ نداشته باشیم و امیدوارم معاهده و مذاکره برای تثبیت اوضاع ممکن باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.