سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: متخلفان از ابتدای سال ۹۸ به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

به گزارش جماران، سید یاسر رایگانی در نشست خبری با خبرنگاران که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ آذرماه در مدت ۲۷۴ روز تعداد ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که تعداد ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات است.

وی افزود: ۶۲ هزار و ۵۳۴ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و در مجموع متخلفان در این بازه زمانی به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی در رابطه با تعداد پرونده های وارده واحدهای اجرای احکام گفت: تعداد ۳۰۳ هزار و ۶۵۷ پرونده بوده و تعداد ۲۹۰ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در سراسر کشور در این بازه زمانی را ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص پرونده های کاغذ و مقوا اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت در این حوزه از ابتدای سال جاری ۲۰ پرونده در سراسر کشور بوده که در خصوص ۷ پرونده حکم محکومیت صادر شده و ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته و ۲ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت سازمان برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: بخشی از متولیان کاغذ در صنعت مطبوعات با جعل سربرگ و مهر حدود ۳۰ تا ۴۰ نشریه در تهران بخش زیادی از کاغذ دولتی را دریافت کرده و به نرخ آزاد در بازار توزیع کردند.

وی افزود: بحث مطرح در این خصوص گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه و اخلال در نظام اقتصادی در شعب تعزیرات مطرح است که با همکاری دادستانی تهران فرد اصلی در این حوزه ممنوع الخروج شده و پرونده در حال رسیدگی است.

وی در خصوص مهم ترین آرای صادره گفت: در حوزه کالا و خدمات متهم پرونده گرانفروشی در استان یزد به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و استرداد وجه حاصل از فروش کالا و ممهور نمودن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول محکوم شد.

وی افزود: در استان تهران نیز فردی به اتهام حمل کالای قاچاق به پرداخت ۵۹۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.