به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد روز شنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان تعزیرات حکومتی خوزستان با وی، در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مطالبه شود که چرا نظارت کافی در سطح بازار انجام نمی شود.

وی گفت: باید از سازمان صمت خوزستان بخواهیم که گزارش دقیقی از قیمت کالاها در سطح بازار این استان تهیه شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه عمده مسایلی که در این کشور رخ می‌دهد به دلیل ضعف در نظارت است بیان کرد: اگر سیستم نظارتی به خوبی عمل می‌کرد اینقدر دچار مشکل نمی‌شدیم.

وی با ابراز گلایه از افزایش روافزون قیمت کالاها در بازار ادامه داد: کالاها روز به روز در بازار در حال افزایش هستند اما کیفیت و کمیت کالاها بسیار ضعیف است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: بسیاری از محصولات بسته‌بندی مثل پنیر و یا شکر به لحاظ قیمتی افزایش داشته‌اند اما به لحاظ کیفیت و کمیت کاهش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه این ضعف قانونی است که مدیر ادارات باید حراست را تایید کنند، گفت: حراستی که به واسطه مدیر تایید شود حراست نیست و به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با تاکید بر جلوگیری هر چه بیشتر از ورود کالای قاچاق به این استان بیان کرد: برای رونق تولید داخل باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود؛ به عنوان مثال با کولهبرها به شدت برخورد می شود اما کامیون های متعددی از کالای قاچاق وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نظارت قوی باشد شاهد تخلفات نخواهیم بود افزود: متاسفانه در مبادی ورودی کالاها نظارت ها برای جلوگیری از کالای قاچاق به خوزستان کافی نیست و هنوز سرانجام  کولرهای قاچاقی که در این استان شناسایی و کشف شد مشخص نشده است.

حجتالاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد:در بحث دارو و غذا مردم در شرایط سختی هستند و اصناف نباید به خود اجازه دهند که غیر قانونی قیمت‌ها را افزایش دهند.

تشکیل۱۷۲۲ پرونده تخلف صنفی در خوزستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان نیز بیان کرد: از ۲۵ آبان امسال ( همزمان با افزایش قیمت بنزین) تاکنون یک هزار و ۷۲۲ فقره پرونده تخلف صنفی در حوزه کالا و خدمات به این اداره کل ارسال شد که در این مدت یک هزار و ۷۵۹ رای صادر شد؛همچنین در این مدت

۳۲۳ پرونده قاچاق  تشکیل شد که ۳۵۶ رای در این بخش صادر شد؛ در حوزه بهداشت و درمان نیز۴۶ پرونده تخلف تشکیل شد که ۷۳ رای صادر شد.( بیشتر بودن تعداد رای صادره نسبت به تعداد پرونده‌ها به دلیل صدور رای برای پروندههای باقی مانده از ماههای گذشته است.)

بیرانوند گفت: تعداد ادارات تعزیرات حکومتی در خوزستان هنوز به پوشش صددرصدی نرسیده و پرونده‌های تخلف صنفی شهرستان‌هایی که اداره تعزیرات ندارند توسط نزدیکترین شهرستان که اداره تعزیرات دارند رسیدگی می‌شود.

وی افزود:کمیته نظارتی با مشارکت دادستانی تشکیل داده‌ایم و از اتحادیه نانوایی‌ها، مرغ و گوشت، تاکسی تلفنی‌ها و... دعوت کردیم که در این کمیته حضور یابند تا با قوانین و جلوگیری از هرگونه تخلف آشنا شوند؛ ۵۵ رییس اتحادیه در خوزستان وجود دارد که اگر تمامی این روسا به خوبی نظارت و فعالیت داشته باشند از بسیاری از تخلف ها جلوگیری می‌شود.

بیرانوند بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان واقعیت‌های سطح جامعه با پرونده‌هایی که از سوی معاونت غذا و دارو ارسال می‌شود هم خوانی ندارد و تخلفات بیشتری در این بخش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز تخلفات از وظایف اداره کل تعزیرات حکومتی است ادامه داد: این اداره کل کار آسیب‌شناسی تخلفات را نیز انجام می‌دهد تا دلیل بروز تخلف مشخص شود و برای پیشگیری از بروز این تخلفات پیش از پرونده‌سازی اقدامات سازنده ای انجام دهد.

وی بیان کرد: نظارت شبانه روزی باعث شده تا ثبات قیمت را در کالاها و محصولاتی همچون مرغ ، گوشت ، میوه و خرده فروشان را در سطح بازار خوزستان داشته باشیم.

وی گفت: طرح نظارتی بازار شب یلدا و بازار عید نوروز در دستور کار اداره کل تعزیرات قرار دارد که نظارت بر بازار شب یلدا از ۲ روز پیش آغاز شده و پس از آن طرح نظارت بر بازار عید آغاز خواهد شد.

بر اساس اتاق اصناف اهواز ۱۲۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که  ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در اهواز فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.