علیرضا حسن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا در کشور ۶۶ روز و در همدان ۲۲ روز است همچنین میانگین رسیدگی به پرونده های تخلف در حوزه بهداشت و درمان در کشور ۱۶ و در همدان هشت روز است.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل نزدیک تعزیرات حکومتی با عوامل نیروی انتظامی و دایر شدن شعبه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در گلوگاه راهبردی شهید زارعی از مهمترین علل کاهش اطاله دادرسی در حوزه قاچاق کالا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: در پرونده های قاچاق کالا، پس از توقیف کالا متهم نیز دستگیر شده بنابراین دسترسی به متهم آسان است.

حسن پور افزود: با توجه به اینکه پرونده به همراه متهم تحویل تعزیرات حکومتی می شود این امر فرایند رسیدگی به پرونده ها را سرعت می بخشد.

وی اظهار داشت: همچنین وصول جریمه پس از صدور حکم با توجه به ارائه وثیقه و توقیف اموال متهم، آسان تر است و چنانچه فرد توان پرداخت جریمه را نداشته باشد راهی زندان شده یا بدهی او قسط بندی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: ارتقای جایگاه اجرای احکام از اداره به معاونت نیز در فرایند رسیدگی به پرونده ها تاثیر مثبت داشته است.

حسن پور گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز به علت ارتباط خوب تعزیرات با علوم پزشکی، دامپزشکی و شبکه های بهداشت، واحد صنفی متخلف معرفی و بی درنگ به پرونده آن رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: پرونده های حوزه بهداشت و درمان در کارگروه ماده ۱۱ با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و عضویت تعزیرات حکومتی رسیدگی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت:  ۵۳۳ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در پنج ماهه امسال تشکیل و ۵۱۰ پرونده مختومه شده است و قاچاقچیان به پرداخت ۲۲۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال محکوم شدند.

حسن پور افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۶۲۷ پرونده وارد و ۶۲۴ پرونده مختومه شده که  متخلفان یک‌میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال جریمه شدند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.