علیرضا حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش اطاله دادرسی از جمله اولویت های سازمان تعزیرات با هدف رسیدگی و به نتیجه رسیدن سریع پرونده ها است.
وی اضافه کرد: در این راستا پرونده کالای قاچاق در حدود 30 روز و کالا و خدمات در کمتر از 10 روز رسیدگی و منجر به صدور رای می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: حدود 17 درصد از پرونده های قاچاق این استان حکم برائت می گیرند چون پلیس با ظن به قاچاق آنها را توقیف می کند ولی قاضی برابر با مستندات حکم می دهد.
حسن پور درباره قیمت دارو نیز بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان اختلاف قیمت و تعرفه دارو در سه بخش دولتی، خصوصی و خیریه ها دارد.
وی تصریح کرد: برخی از موسسات خیریه اقدام به ارائه خدمات طبق تعرفه بخش خصوصی کرده بودند که در یک ماه گذشته 20 مورد شکایت بررسی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی از شهروندان خواست برای اطلاع از قیمت داروها به سایت دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و آن را با قیمت ارائه شده توسط داروخانه مطابقت دهند.
حسن پور یادآوری کرد: در هفت ماهه امسال پنج هزار و 957 پرونده در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان تشکیل و پنج هزار و 975 فقره پرونده مختومه شده است.
وی افزود: عمده کالای قاچاق شامل سیگار خارجی، لوازم خانگی، پوشاک و گوشی تلفن همراه در مجموع به ارزش 62 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه کالا و خدمات بیشترین تخلف مربوط به نانوایی ها با 642 فقره پرونده و صنوف خواربار فروشی و سوپرمارکت ها با 585 پرونده است.
تعزیرات حکومتی دارای سه وظیفه عمده شامل رسیدگی به تخلف های حوزه کالا، خدمات و اصناف شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و درج نکردن قیمت، رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به تخلف های حوزه بهداشت و درمان، داروخانه ها، بهداشت محیط و بیمارستان ها است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.