رضا قشلاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد کالاهای قاچاق کشف شده را 378 هزار و 400 عدد عنوان و بیان کرد: این کالاهای قاچاق در دو واحد باربری کشف و ضبط و پرونده برای رسیدگی به یکی از شعبه های تعزیرات استان ارجاع شد.
وی کالاهای قاچاق کشف شده را شامل انواع مواد محترقه و سرگرمی ذکر و اضافه کرد: با رسیدگی به این پرونده، متخلفان علاوه بر ضبط کالای قاچاق کشف شده بنفع دولت، به پرداخت 519 میلیون و 848 هزار و 921 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همچنین به کشف و ضبط 133 هزار و 98 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: متخلفان این پرونده نیز به اتهام تخلف مباشرت در نگهداری و عرضه کالای قاچاق، به ضبط کالاهای کشف شده به نفع دولت و پرداخت مبلغ 137 میلیون و 178 هزار و 146 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
آمارهای رسمی نشاندهنده ورود سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور است. بیشترین کشفیات قاچاق در کشور مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه و پس از این اقلام، لوازم آرایشی، بهداشتی و کالاهای سلامت محور است.
میزان قاچاق کالا و ارز در کشور طی سال گذشته 12 میلیارد و 650 میلیون دلار بوده که کاهش 50 درصدی نسبت به سال 92 ( 25 میلیارد دلار ) داشته است.
خبرنگار:سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.