وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تصمیم اخیر سران قوا برای سهمیه بندی بنزین خطاب به آنانی که می‌خواستند از این مساله سوء استفاده کنند؛ یادآور شد: تصمیم درست می‌گیریم و اگر تصمیمی اشتباه داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم.

به گزارش جماران، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح شنبه در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع که در مجموعه ورزشی ساصد برگزار شد، با بیان اینکه «توفیق حضور در بسیج از مهم‌ترین توفیقات الهی است که یک انسان از آن بهره مند می‌شود»، اظهار کرد: بسیج مولود مبارک، کوثر و تعیین کننده انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که به اذعان متفکرین مهم‌ترین پدیده قرن بیستم است؛ چراکه خارج از همه محاسبات سیاستگذاران در زمانی به وقوع پیوست که تصور آن ممکن نبود.

وی افزود: در دهه پنجاه و در زمانی که در دنیا جنگ سرد حاکم بود و امپریالیسم شرقی و کمونیسم غربی در دنیا حاکم بود، تصور برخواستن انقلابی با شعار نه شرقی، نه غربی امکان ناپذیر بود، اما به لطف خدای متعال این انقلاب به رهبری امام خمینی انجام شد.

وزیر دفاع بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت:  بسیج فراتر از عادت سازماندهی به شکل دیگری ایجاد شد ‌و در دل طوفان حوادث در تاریخ ۵ آذر ۵۸ شکل گرفت و از همان روز در عین حال که در حال آموزش و سازماندهی بود و عهده دار ماموریت مهمی از سوی امام راحل شد.

امیر حاتمی با تاکید بر اینکه بسیج از مردم و برای مردم است و برای مردم بدون هیچ گونه توقع و منتی ایثار و فداکاری می‌کند، خاطر نشان کرد: بسیج تمام نشدنی است و سازمانی که در دل طوفان ها و حوادث ایجاد شود، نه تنها میرایی ندارد، بلکه روز به روز بالنده تر می‌شود. در بسیج از همه گروه ها از کشاورزان و کارگران گرفته تا مهندسین و علما و پزشکان و دانش آموزان و دانشجویان عضو دارند. بسیج یعنی همه ملتی که علاقه مند به کشور و نظام است.

وی گفت: بسیجیان آماده و موقع شناس هستند و همواره دشمن را زیر نظر دارند و او را رصد می‌کنند و در مقابل هر جبهه‌ای که دشمن در مقابل آنها باز کند، جبهه‌ای جدید در مقابل آنها باز می‌کنند.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به تاثیر حضور بسیجیان در جبهه ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: بسیج در این میدان با تمام وجود برخواست و در کنار آرمان نظامی کشور قرار گرفت و با ایثار و فداکاری و انجام کارهای نشدی، نقش بسیار مهمی ایفا کرد‌.

امیر حاتمی افزود: بسیج با همه ابزارهایی که دشمن برای تاثیر گذاری فرهنگی علیه مردم عزیزمان به کار گرفته بود،ایستاد و توانست ارزش ها و اعتقادات حاکم بر جمهوری اسلامی را پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تفکر بسیجی در مقابله با اقدامات امنیتی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: در جبهه امنیتی که از ابتدای پیروزی انقلاب در آن که همواره از ابتدای انقلاب با دشمن درگیر بودیم، همواره تفکر و روحیه بسیجی و بسیجیان نقش آفرین بودند و همواره دشمن را در این جبهه به خاک ذلت کشاندیم؛ چه روزی که همه گروهای چپ و راست اعم از منافقین و کمونیست و مارکسیست و سلطنت طلب را برای وارد کردن ضربه امنیتی به کشور به میدان آوردند، چه این روزها که گفته بودند تلاش خواهیم ناامنی ها را به داخل ایران بکشانیم و همه تلاش‌های خود را هم انجام دادند.

وزیر دفاع ادامه داد: دشمنان به بهانه واهی و سوء استفاده از یک حرف انتقادی مردم به دنبال ضربه زدن به کشور بودند اما دیدیم که نتوانستند؛ واقعا برنامه ریزی کرده بودند و می‌خواستند در کشور نا امنی ایجاد کنند، اما همین روحیه و تفکر بسیجی در بین همه مردم عزیز ما به خوبی توانست نقشه‌ها را نقش بر آب مند.

امیر حاتمی تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند بر تحریم ها و محدودیت ها، نا امنی اضافه کنند، اما مردم عزیز ما به خوبی نقشه آنها را متوجه شدند و نیروهای عزیز ما اعم از انتظامی، اطلاعاتی و بسیجیان ظرف چند روز برنامه ریزی بلند مدت و مفصل نقشه آنها را نقش بر آب کردند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جنگ امنیتی هم در کنار جنگ نظامی، فرهنگی و سیاسی یک پیروزی شیرینی برای ملت محقق شد و آنها مجددا سرافکنده و متوجه شدند که برنامه ریزی چندساله آنها برای ایجاد تا امنی در مقابل بصیرت و آگاهی و عزم و اراده بسیجیان و نیروهای دفاعی و امنیتی ایران هیچ است.

وی با بیان اینکه دشمنان با سرافکندگی و خواری از ایران خارج شدند، اظهار کرد: به لطف خدا نظام جمهوری اسلامی ایران توانست بگوید که ما برای ملت عزیزمان آنچه را که مصلحت بدانیم تصمیم می گیریم و شما نمی‌توانید نظام جمهوری اسلامی را در بی تصمیمی قرار دهید؛ این آرزو را با خود به گور خواهید برد و نخواهید توانست به ملت ایران تحمیل کنید که او نتواند آنجا که باید تصمیم بگیرد، تصمیم بگیرد.

وزیر دفاع با اشاره به تصمیم سران قوا در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین افزود: ما تصمیم می‌گیریم و این تصمیم موجب انسجام ملت و مسئولین نظام اسلامی شد و سران قوا با هم امضا کردند و رهبری حکیم، شحاع و بسیجی جانباز انقلاب به موقع و هوشمندانه از تصمیم مهم سران قوا حمایت کردند و به دشمنان این پیام را دادند که ما تصمیم می‌گیریم، تصمیم درست می‌گیریم و اگر تصمیمی اشتباه داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم، اما زنده ایم، پویاییم و شما همانگونه که با فشار حداکثری نتوانستید ما را به تصمیم گیری وادار کنید، نخواهید توانست ما را در تصمیم گیری فلج کنید.
امیر حاتمی گفت: ملت با تمام قوا و هوشمندی از تصمیمات درست مسئولین و رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند و ما در جنگ اقتصادی نیز که جنگ مهمی است و امروز در آن قرار داریم با اتکا به روحیه و تفکر بسیجی پیروز خواهیم شد و آرزوی تسلیم شدن را در دل دشمنان خواهیم گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: امروز از هر زمان دیگری مطمئن تریم و باور قوی تری داریم که باید روحیه و تفکر بسیجی در جامعه‌مان حاکم باشد در آن صورت است که می‌دانیم در درون ملت ایران قدرت دفاعی مستحکم ،زنده و پویایی پدید می‌آ‌ید که هیچ کس یارای مقابله با آن را نخواهد داشت

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.