حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی روز چهارشنبه درحاشیه همایش فرصت‌های تحول درسازمان قضایی نیروهای مسلح درگفتوگو با خبرنگاران، افزود: یکی ازاقدام‌های بزرگ این سازمان برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه‌سازی درتمام یگان‌های نظامی کشور بوده‌است.

وی با بیان اینکه تنها در سال گذشته یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی و آگاه‌سازی درکشور توسط این سازمان برگزار شده است، ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در صعب‌العبورترین و دورترین پاسگاه‌های انتظامی کشور نیز برگزار شده‌است که خروجی این دوره‌های آموزشی روند کاهش ورودی پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم درقالب برنامه‌های پنج ساله تعریف و اجرایی شده‌است گفت: تاکنون ۴ برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم درنیروهای مسلح اجرا شده‌است ضمن اینکه از پنجمین برنامه پنج ساله نیز سه سال آن گذشته است.

وی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام‌شده پیرامون عملکرد این سازمان گفت: ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح‌ ابراز رضایت کرده‌اند.

بهرامی،‌ ادامه داد: بالا بودن میزان رضایتمندی از سازمان قضایی نیروهای مسلح ناشی از تعامل دو سویه میان سازمان قضایی  و سربازان،‌ فرماندهان و بدنه نیروهای مسلح است.

وی سازمان قضایی نیروهای مسلح را سازمانی انقلابی دانست و اظهار داشت: در کنار صدور احکام قاطع و برخورد با متخلفان، حفظ اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مورد تاکید است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تحول در قوه قضائیه گفت: در دوره جدید قوه قضائیه موضوع تحول در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است.

بهرامی، تغییر نگاه قضات و مدیران قوه قضائیه را ضرورت اجرای صحیح طرح تحول در این دستگاه دانست و افزود: بررسی چالش‌ها، شناسایی مسایل مبتلا به و عزم جدی در اجرای صحیح این طرح از دیگر ضرورت‌ها مسیر در حرکت تحقق چشم‌اندازها و اهداف ترسیم‌شده تحول قوه قضائیه است.

همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور روسا و دادستان های سازمان قضایی نیروهای مسلح روز چهارشنبه در مجتمع قضایی قم آغاز و تا روز پنجشنبه با برگزاری کمیسیون های تخصصی به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.