حجت الاسلام محمدباقر برقراری عصر چهارشنبه در یادواره ۹ شهید خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش در شهرستان ملایر اظهار داشت: شهدا به ما این درس را دادند که ما می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی افزود: شهدا با تمام توان خود در مقابل دشمن ایستادند و جنگ نظامی دشمن را با شکست مواجه کردند.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: کسانی که امروز افسران جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند، یاد می‌دهند که در این جنگ با اقتدا به شهدا، می‌توان در مقابل دشمن فائق آمد و در مقابل این جنگ‌ها و تهدیدها پیروز شد.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: یادواره‌های شهدا برای این است که ما راه شهدا را گم نکنیم و موتور حرکت انقلاب اسلامی را که به برکت خون شهدا در حرکت است، نگذاریم باز ایسند.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر را باید با عزت، قدرت و بصیرت ادامه دهیم، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ۹ شهید خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش این شهرستان را در کنار دیگر شهدای ملایر، برگ زرین و افتخاری بر جبین حماسه آفرینان این شهرستان دانست.

امام جمعه ملایر گفت: شهیدای خلبان و تیزپروازان شهید قبل از اینکه به اوج شهادت برسند، به اوج معراج رسیده بودند.

حجت الاسلام برقراری همچنین برگزاری یادواره شهدا را رونمایی از شخصیت شهیدان و شناسنامه حقیقی آنان دانست و اظهار داشت: شهدای بزرگ مردانی بودند که در روزهای آغازین دفاع مقدس امید آفریدند.

در نخستین یادواره ۹ شهید خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش این شهرستان امیر سرتیپ دوم کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، سرداران و فرماندهان نیروهای مسلح، همرزمان شهدای خلبان، مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان مجلس، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

تجلیل از خانواده های شهدای خلبان ملایر

در این آئین پیام فرمانده نیروی هوایی ارتش توسط فرمانده پایگاه شهید نوژه همدان و پیام حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان قرائت شد.

کاپیتان «محمود ضرابی» یکی از همرزمان شهدای خلبان و ارتش این شهرستان بود که با بیانی شیوا به بیان خاطرات و رشادت‌های این شهیدان پرداخت، همچنین این یادواره از شبکه استانی همدان و سراسری به صورت زنده پخش شد.

در پایان نیز از خانواده‌های معظم ۹ شهید خلبان و تعدادی از سربازان ولایت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.