العبادی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود نوشته است: دولت شایستگی اداره کشور را از دست داده است و من از رهبران کشور می خواهم یک تاریخ اولیه برای انتخابات زودهنگام مشخص کنند.

به گزارش جماران؛ در شرایطی که اعتراضات خیابانی در عراق فروکش کرده و دولت و پارلمان برای تحقق خواسته های معترضان، تصمیمات جدیدی اعلام کردند، حیدرالعبادی نخست وزیر سابق دوباره خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

علاوه بر العبادی، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نیز یکی از نمایندگان عضو فراکسیون جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم نیز خواستار انتخابات زودهنگام شده بودند چرا که به باور آنها،  دولت عبدالمهدی به پایان کار خود رسیده و توان حل مشکلات را ندارد. 

جریان حکمت ملی یک روز پس از اظهارات نماینده فراکسیون خود، اعلام کرد که موضع سید عمار حکیم هنوز تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام نیست. 

العبادی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود نوشته است: دولت شایستگی اداره کشور را از دست داده است و من از رهبران کشور می خواهم یک تاریخ اولیه برای  انتخابات زودهنگام مشخص کنند. 

وی گفت که سال آخر نخست وزیری اش با اعتراضات و درگیری های خونین در استان های مرکزی و جنوبی عراق مواجه شد و دهها کشته و صدها زخمی بجا گذاشت، در این توییت تاکید کرده است که تضمین یک انتخابات آزاد و سالم با مشارکت وسیع مردم، مصداق جدیت نیروهای سیاسی در پاسخگویی به فراخوان های اصلاحاتی است که ملت خواستار آن شده است. 

حمله تند برخی احزاب شیعه به عملکرد یکساله دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در حالی است که مدیر روابط خارجی در دولت اقلیم کردستان عراق با تاکید بر حمایت اربیل از دولت "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر گفت که نمی توان نخست وزیر را مسوول مشکلات و اشتباهاتی دانست که طی ۱۵ سال گذشته و دوره دولت های مختلف قبلی انجام شده است.

"سفین دزیی" روز دوشنبه در سخنانی روز دوشنبه در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، ضمن تاکید بر حمایت اربیل از عبدالمهدی، همزمان ابراز امیدواری کرد دولت فدرال در تحقق خواسته های مشروع تظاهرکنندگان موفق شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.