یکی از سخنگویان سرویس خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما بارها گفته‌ایم که منطقه به افزایش تنش‌ها، بی ثباتی و تشدید اوضاع نیاز ندارد و بنابراین به نهایت خویشتنداری و پرهیز از اقدام‌های تحریک آمیز فرا می‌خوانیم.

به گزارش جماران؛ به گزارش امروز خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا در پی حوادث دریای عمان خواهان نهایت خویشتنداری شد.

یکی از سخنگویان سرویس خارجه اتحادیه اروپا به گزارشگران گفت: ما در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر و برآورد وضعیت هستیم. ما بارها گفته‌ایم که منطقه به افزایش تنش‌ها، بی ثباتی و تشدید اوضاع نیاز ندارد و بنابراین به نهایت خویشتنداری و پرهیز از اقدام‌های تحریک آمیز فرا می‌خوانیم.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان خواهان خویشتنداری و کاهش تنش‌ها شد.

اگنس وون در مال سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز و در جریان نشست خبری روزانه به خبرنگاران گفت: ما از تمامی طرف‌ها که به طور دائم با آنها در تماس هستیم می‌خواهیم که خویشتنداری به خرج داده و تنش‌ها را کاهش دهند. وی همچنین خواهان حفظ آزادی تردد کشتی‌ها شد.

همچنین هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در جریان نشست خبری با همتای آلبانیایی خود ضمن نگران کننده خواندن حوادث دیروز دریای عمان، هشدار داد که حمله به نفتکش‌ها ممکن است منجر به بالا گرفتن تنشها در منطقه شود.

ماس دیروز در برلین گفت: اخباری که دریافت کرده‌ایم بی نهایت نگران کننده است. افزایش تنش‌ها خطرناک بوده و این رخدادها می‌تواند به بالاگرفتن تنشها منجر شود. ما به کاهش تنشها نیاز داریم و تمامی طرف‌ها باید در آن مشارکت کنند.

دیروز دو نفتکش که یکی ژاپنی و دیگری در اجاره تایوان قرار داشت، در دریای عمان هدف قرار گرفتند و آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت. تهران این اتهام را رد کرده است. از سوی دیگر ارتش آمریکا با انتشار فیلمی مدعی شد که نیروهای ایرانی مشغول جداکردن مین چسبان از بدنه کشتی ژاپنی کریجس هستند. شرکت مالک این نفتکش اتهام مزبور را رد کرده و برخورد گلوله را دلیل احتمالی آسیب به آن دانسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.