جاتراس از دیپلمات های سابق آمریکا تیم بی واشنگتن را مسئول قضاوت های عجولانه آمریکا در مورد انفجارات تانکرهای نفتی دریای عمان می داند.

به گزارش جماران؛ یکی از دیپلمات های سابق آمریکا نسبت به تعجیل و اصرار سریع دولت واشنگتن برای ارائه عاملان اصلی انفجارهای تانکرهای نفتی دریای عمان، اظهار نگرانی کرد.

«جیم جاتراس» در مصاحبه با خبرگزاری اسپتنیک گفت: واکنش های سریع آمریکا در مورد انفجارات تانکرهای نفتی می تواند بهانه ای جدید برای دولت واشنگتن برای ورود به یک جنگ جدید باشد.

جاتراس دیپلمات سابق و مشاور سیاست خارجه حزب جمهوری خواه آمریکا می گوید: دولت این کشور بدون ارائه سند و مدرک حقیقی سریعاً ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می کند که این قضاوت عجولانه جای درنگ دارد.

جاتراس همچنین تیم بی واشنگتن را مسئول قضاوت های عجولانه آمریکا در مورد انفجارات تانکرهای نفتی دریای عمان می داند.

گفتنی است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شب گذشته پنجشنبه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ایران را در دست داشتن حملات تانکرهای نفتی دریای عمان متهم کرد.

همچنین در راستای شکست‌های متعدد آمریکا برابر ایران، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به پیشنهاد این کشور برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش‌ها در دریای عمان تشکیل شد، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

«منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پایان این نشست که عصر پنجشنبه به صورت غیر علنی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست اطلاعات اولیه این حادثه بیان شد.

وی افزود: در این خصوص هیچ سند و شواهدی ارائه نشده و لازم است تحقیقات ادامه یابد.

یاد آور می شود شبکه المیادین صبح پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام و متانول در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر، در واکنش به این حادثه تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی در این یادداشت آورده است: مجمع گفت وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است، مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً صبح پنجشنبه اتفاق افتاده است، کفایت نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.