اردکانیان گفت: در زمینه برق نیز هم اکنون به دنبال مجموعه های با خانوارهای کم در حدود ۱۰ خانوار و کمتر از آن در آبادی ها و روستاهایی که دسترسی به برق ندارندهستیم تا برق دار کنیم.

وزیر نیرو گفت: به طور میانگین هر هفته ۳۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و هشت روستا از نعمت برق برخوردار می شوند.

رضا اردکانیان اظهار داشت: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری زیر پوشش شبکه های آبرسانی و در روستاها نیز افزون بر ۷۵ درصد جمعیت زیر پوشش شبکه های آب و فاضلاب روستایی است.

وزیر نیرو افزود: به طور میانگین از سال ۹۲ تاکنون هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی وصل شده است که در این سال ها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند که امیدوار می رود این میزان تا پایان دولت دوازدهم به هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد.

*روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار برق دار می شوند

اردکانیان افزود: در زمینه برق نیز هم اکنون به دنبال مجموعه های با خانوارهای کم در حدود ۱۰ خانوار و کمتر از آن در آبادی ها و روستاهایی که دسترسی به برق ندارندهستیم تا برق دار کنیم.

وی گفت: به طور میانگین هر هفته هشت روستا به شبکه برق وصل می شود که زیر ساخت های خوبی در این زمینه فراهم شده که زمینه ساز توسعه است.

وی در خصوص خسارت های سیل به کشور و مقایسه آن با کشورهای پیشرفته گفت: این کشورها می توانند از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه نحوه مدیریت و کاهش میزان خسارت سیل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور، شرایط خاصی است، اظهار داشت: از شرایط معتدل آب و هوایی خبری نخواهد بود سال های خشک و سال های شدید ترسالی را با هم خواهیم داشت.

وی افزود: باید آمادگی ها و تاب آوری را افزایش دهیم به نحوی که سیلاب فرصت باشد تا آسیب هابه حداقل برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.