رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از کنار این جنایت وحشیانه به سادگی عبور کرد، گفت: گرچه این کشورها تاکنون درست رفتار می کردند این جرات را به تروریست ها نمی دادند که چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از دولت و ملت عراق به دلیل میزبانی گرم از رئیس جمهور و همکاری‌های مشترک توافق شده در این سفر، حادثه تروریستی نیوزلند را محکوم و تصریح کرد: وزارت خارجه شائبه دست داشتن برخی دولت‌ها در حادثه تروریستی نیوزلند را بررسی کند.

دکترعلی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع)، , تبریک سال نو، تصریح کرد: لازم می دانم از ملت و دولت کشور دوست و برادر عراق به دلیل میزبانی که در سفر رئیس جمهور به عراق داشتند و در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، همکاری های سیاسی و امنیتی و همچنین گفت وگوهایی که در زمینه توسعه همکاری‌های زیارتی و توریستی بین دو کشور فراهم شد، تشکر کنم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه توافقنامه 1975 نیز تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی گرفته شد و با دقت نظر و رفتار صمیمانه همراه بود که لازم است از ملت رشید عراق و  همچنین دولت و همه احزاب و گروه ها  که در این سفر همکاری داشتند، تقدیر کنم.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور با حضرت آیت الله سیستانی، این دیدار را بسیار سودمند ارزیابی کرد و از این بابت از این مرجع عالیقدر شیعه  تشکر کرد و گفت: همچنین ضرورت دارد که وزارت امور خارجه پیگیر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در این سفر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حمله تروریستی اخیر نیوزلند اشاره و اظهار کرد: این حمله وحشیانه تروریستی را به مسلمانان جهان تسلیت می گوییم. این حادثه، رخدادی هشدار دهنده است که ضرورت دارد کشورهای اروپایی نسبت به این حرکت های زیر پوستی تروریستی که گاهی ظاهری متفاوت ولی ماهیت تروریستی دارد، مراقبت های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته سال هاست رفتار و افکاری که در اروپا تبلیغ می شود، در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی است که گاهی چنین نتایجی به بار می آورد البته ما مشکوک هستیم این حادثه فقط به بهانه نژادپرستانه بوده امکان دارد پشت صحنه های مهم تری داشته باشد و دولت هایی در آن نقش دارند که ابعاد مختلف این حادثه باید کشف شود و وزارت خارجه باید از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیرکل بین المجالس اسلامی بخواهد که این موضوع را پیگیری و ریشه یابی کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از کنار این جنایت وحشیانه به سادگی عبور کرد، گفت: گرچه این کشورها تاکنون درست رفتار می کردند این جرات را به تروریست ها نمی دادند که چنین اتفاقی رخ دهد.

دکترلاریجانی از تلاش های نمایندگان مجلس در سال 97 در صحن، کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف تشکر کرد و گفت: سال 97 به خاطر شیطنت هایی که آمریکایی ها در زمینه توافق هسته ای داشتند تلاطم هایی را از نظر اقتصادی برای کشور به وجود آورد و دغدغه اصلی نمایندگان نیز این بود که با حضور در مناطق و گفت وگو و تلاش با مدیران اجرایی استان ها در سطح ملی این مشکلات را کاهش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده، سال پرفروغی برای کشور باشد و اتحاد ملت قوی تر و اشتغال کارآمدتری برای مردم به ویژه جوانان ایجاد شود که البته این مسئله همت نمایندگان را نیز می طلبد، امیدواریم سال آینده سالی پر از آرامش برای ملت ایران و همکاران در مجلس شورای اسلامی و همچنین خانواده های شما نمایندگان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1142925
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.