یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

ترور همه معیارهای انسانی در نیوزیلند

پایگاه خبری جماران: حمله به مسلمانان در دو مسجد در نیوزیلند ترور مظلومانه انسانیت بود.

واقعیت این است که تروریزم وخشونت در جهان جدی گرفته نمی شود.

کشتار اخیر مسلمانان بی گناه که برای حفظ هویت خود به عبادت برخواسته بودند، با هیچ معیار انسانی قابل پذیرش نیست.

مشکلی که دنیا به آن گرفتار شده است بی توجهی به موج خشونت و افراطی گری در همه جای جهان است.

وقتی افراطیون در دنیای اسلام اوج گرفتند و طالبان و القاعده و داعش را آفریدند، بدنه جهان اسلام با آنها مخالفت کردند. در ماجرای ۱۱ سپتامبر همه جریان های جهان اسلام، حتی کسانی که بیشترین آسیب ها را از آمریکا و قدرتهای جهانی متحمل شده بودند، این فاجعه را محکوم کردند.

اما واقعیت این است که غرب تلاشی برای خشکاندن ریشه های خشونت خواهی نکرد. هر جا که منافع سیاسی داشتند، خود به تشویق خشونت خواهان دامن زد.

القاعده و طالبان توسط آمریکا و عربستان خلق شدند تا در مقابل دشمن سیاسی آن روز غرب که اتحاد جماهیر شوروی بودند بایستند و پایه های خشونت بعدی توسط جنایتکاران بنام اسلام شکل گرفت.

باز گذاشتن دست تندروهای غربی برای هرنوع اهانت به مقدسات اسلامی، بهانه به تندروهای اسلامی غرب ساخته داد که به صورت دو دسته قیچی، خشونت را ترویج دهند.

گروههای نژادپرست در غرب وقتی قوت پیدا کرد که مبارزه با خشونت و تروریزم تبدیل به شعارهای تو خالی شد. و به صورت انکار ناپذیری معیارهای دوگانه برای مبارزه با تروریزم به کار رفت.

مسلمانان نیوزیلندی در خاور دور، همانند هزاران افغانی و عراقی مسلمان دیگر که کشته شدند، قربانی سیاست شدند.

وقتی جلاد تروریستی که مسلمانان را در مساجد نیوزیلند به رگبار می بست، این عمل جنایتکارانه خود را به صورت لایو پخش می کرد. این یعنی مرگ همه ارزشهای انسانی.

شعارهای خشونت محور ترامپ و فاصله گرفتن از ارزشهایی که غرب خود را پایبند به آن میدانست، بزرگترین عامل رشد خشونت وتروریست در آینده بشریت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.