به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان استان ایلام بمناسبت هفته ازدواج اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار سه موضوع باید مد نظر قرار گیرد تا بتوان برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و هر دستگاهی موظف است 10 شغل در این راستا تعریف کند.
وی افزود: تعریف پروژه توجیه دار، فراهم کردن زیرساخت ها و شکسته شدن بروکراسی ادارات می تواند منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان شود و هر جوان یا سرمایه گذار برای استفاده از تسهیلات باید پروژه ای را با توجه به ظرفیت استان ارائه و بانکها نیز موظفند این تسهیلات را در صورت تایید در اختیار این افراد قرار دهند.
استاندار ایلام یکی از دغدغه های اصلی جوانان را اشتغال عنوان کرد و گفت: مسکن و ازدواج جوانان ممکن است از طریق برخی از دستگاه های ذیربط فراهم شود اما مسئله اشتغال است که باید بصورت جدی بررسی و بتواند منجر به پایداری ازدواج شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: نشاط یکی از پارامترهای اصلی دوران جوانی است و نشاط اجتماعی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی با رعایت حدود و اصول ضروری است و باید با ایجاد آن از آسیب های اجتماعی که در کمین جوانان قرار دارد جلوگیری کرد.
وی با اشاره به پایداری ازدواج زوج های جوان گفت: درصد بالایی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی صورت می گیرد و این جدایی بدلیل عدم اشرافیت جوانان به اخلاق و فرهنگ های یگدیگر است که با برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج جوانان می توانند با آگاهی بیشتر زندگی خود را آغاز کنند.
معاون امور جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: امروز نخستین روز از هفته ازدواج است که این اداره برنامه های متعددی را در این راستا اجرا خواهد کرد.
محمدرضا تردست با بیان اینکه در هفته ازدواج از 23 نفر از خادمان، خیران و فعالان حوزه ازدواج تجلیل خواهد شد، افزود: در هفته جوان مراکز مشاوره تخصصی ازدواج بصورت رایگان به زوج های جوان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.
وی یادآور شد: هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط در این هفته در مورد ازدواج آگاهانه و پایدار برنامه هایی را اجرا خواهند کرد که می تواند برای آگاهی بخشی جوانان موثر باشد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.