استاندار گیلان با بیان اینکه نباید کارهای فرهنگی را تنها به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، موعظه و نصیحت خلاصه کنیم با اشاره به تاثیر هنر در رفتار فرزندان خاطر نشان کرد: هنر، کلام نافذی است که باید از این مهم در نهادینه سازی آموزه‌ها و ارزش‌ها در سبک زندگی بهره گیریم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر امروز در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد بر ضرورت داشتن نگاه بنیادی ،کلان و مبنایی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید به صورت ریشه‌ای با علل و عوامل اصلی ایجاد ناهنجاری در جامعه برخورد شود .

سالاری جایگاه استان در بخش طلاق را زیبنده استان ندانست و با اشاره به تاثیر گذاری ترکیب سنی جمعیت استان در این آمار اظهار داشت : بایدبافرهنگ سازی صحیح به سمتی حرکت کنیم تا از مراجعه زوجین به دادگاه پیشگیری شود .

وی با اشاره به نشست‌های متعدد برگزار شده توسط حوزه اجتماعی در بحث طلاق، عوامل متعددی را در شکل‌گیری این ناهنجاری در جامعه تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: از لحاظ فرهنگی نسل‌های مختلف جامعه با سبک‌های زندگی متفاوت مواجه شدند که این تداخل سبک ها در بروز طلاق بی تاثیر نیست .

 سالاری بر ضرورت مشارکت همگان در ایجاد سبک زندگی درست در جامعه تاکید و  با بیان اینکه نباید مباحث فرهنگ سازی را تنها به دولت واگذار کنیم، افزود : باید همه عوامل و اجزا جامعه در کنار دولت در جهت ایجاد فرهنگ و سبک زندگی درست تلاش کنند .

 در این نشست هر یک از اعضا به بیان  نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.