به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری شب شنبه در نشست طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این طرح اهمیت ویژه ای دارد و اجرای مطلوب آن در استان نیز سبب کاهش چشمگیر انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه طلاق می شود.
وی افزود: زنان به عنوان رکن اصلی خانواده ها نیاز ضروری به آموزش های مربوط به تاب آوری اجتماعی دارند.
نظری بیان کرد: انتظار می رود که تشکل های مردم نهاد فعال کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زنان و خانواده تلاش و اقدام بیشتری در زمینه آموزش تاب آوری اجتماعی انجام دهند.
وی با اشاره به گسترش روزافزون انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد:تشکل های مردم نهاد می توانند در راستای کنترل هر چه بیشتر این مشکل مهم نقش آفرینی کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بی توجهی به هنجارها توسط مردم سبب بروز و گسترش انواع معضلات و آسیب های اجتماعی می شود.
آذر صفایی نیا اظهار داشت: آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی گستره متعددی دارند و رشد، توسعه و پیشرفت جامعه را نیز مختل می کنند.
وی افزود: مهمترین اهداف اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی شامل تقویت تعاملات، روش مقابله با چالش ها و افزایش مشارکت جوامع محلی در امور و برنامه های مختلف است.
صفایی نیا بیان کرد: این طرح باید با نگاه علمی و کارشناسی شده برای زنان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
پس از این نشست کارشناسان امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در کارگاه آموزشی تاب آوری اجتماعی زنان شرکت کردند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.