به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در شیراز افزود: با توجه به تقید و پایبندی که ازدواج در طرفین ایجاد می کند، این مهم باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: امروز دلایل متعددی باعث شده که جوانان ما دیرهنگام حاضر به ازدواج شوند و بی شک اگر از منظر جامعه شناسی این دلایل را مورد بررسی قرار دهیم به موارد گوناگونی برخورد می کنیم همانگونه که برای طلاق هم دلایل متعددی مطرح می شود.
او بیان داشت: نباید تصور کنیم که نسبت به همه مسایل تخصص و تبحر داریم بلکه باید به دیگران هم فرصت و اجازه اظهار نظر بدهیم و بدون تردید اگر خود جوانان در این زمینه راهکار بدهند و در صحنه حضور داشته باشند، بسیار اثرگذارتر از ما خواهند بود.
استاندار فارس افزود: باید به کارگروه جوانان ماموریت داده شود که با همکاری تشکل های مردم نهاد در زمینه تشویق جوانان به انجام ازدواج و پایداری زندگی فعالیت کند.
وی، با اشاره به حمایت برخی نهادها از جمله کمیته امداد از ازدواج جوانان گفت: چنین فعالیت های خیرخواهانه ای اگر به آرامی و بدون سر و صدا انجام شود بهتر است، اگر کمکی در این زمینه می شود شایسته است که آشکار نباشد و این کمک ها در نهان صورت گیرد.
تبادار، آمارهای ارایه شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس در مورد سیر نزولی ازدواج را نگران کننده دانست و اظهار داشت: باید سرچشمه ها و عوامل اصلی بروز این مشکل شناسایی و با هم افزایی و همکاری نسبت به رفع آنها اقدام شود.
استاندار فارس گفت: یکی از انتقادهایی که از سوی جوانان مطرح می شود، در زمینه دریافت وام ازدواج است که دریافت آن را برای آنها مشکل و بعضا غیر ممکن کرده و تحمیل کردن چنین فشار و عذابی به یک زوج جوان آنهم در آغاز زندگی مشترک پذیرفتنی نیست.
تبادار افزود: باید مسئولان و متولیان امر به گونه ای عمل کنند که جوان ما با اعتماد و امید به آینده در مسیر زندگی و تشکیل خانواده گام بردارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.