به گزارش ایرنا، محمد رزم روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه از مهمترین ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود که در راستای امنیت در جامعه ، مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و گسترش عدالت اقدامات مهم و تلاش های فراوانی انجام داده است.
وی افزود: فرهنگ مهم صلح و سازش باید هر چه بیشتر بین مردم نهادینه شود تا جامعه به آرامش و امنیت برسد، در این راستا دستگاه قضایی تمامی همت و تلاش خود را برای ایجاد آرامش در جامعه انجام می دهد.
رئیس کل دادگستری ایلام یادآور شد: وقوع قتل عمدی، آدم ربایی، مواد مخدر، اسید پاشی، سرقت و ربا خواری از جمله جرائمی است که در استان حائز اهمیت بوده و دادگستری استان با این مجرمین برخورد جدی خواهد کرد.
رزم با بیان اینکه در سال گذشته هشت فقره قتل در این استان منجر به صلح شده است، تاکید کرد: از این تعداد 6 مورد قتل عمدی و 2 مورد نیز قتل غیر عمده بوده است.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده(سال گذشته) سه مورد اجرای حکم در ملاء عام در استان صورت گرفت که جرم آنها تجاو به عنف بوده که این افراد بعد از سه روز دستگیر و در طول سه ماه حکم آنها اجرا شده است.
رئیس دادگستری ایلام به میزان ورودی پرونده های ارجاعی به شعب دادگاه های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 133 هزار 166 پرونده به به دادگستری استان وارد شده که از این تعداد 134 هزار 26 مورد پرونده مختومه شده است.
رزم تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده تعداد 6 هزار 334 فقره پرونده در شورای اختلاف استان مختومه شده است.
به گفته وی در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد سه هزار 638 فقره پرونده در سطح دادگاه های استان تشکیل شده است.
از یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.