به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: متولیان امر به ویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی را مدیریت می کند، باید پروژه جدید توجیه دار را تعریف و به جوانان اطلاع رسانی لازم برای شغل مورد نظرشان انجام دهند.
وی تاکید کرد: اکنون دولت تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی، خانگی و تسهیلات دستگاه های مدد رسان که عدد بالایی است را برای ایجاد اشتغال مولد تخصیص داده که باید بدرستی و در زمان مقرر از آنها استفاده شود.
استاندار ایلام افزود: روند جذب این تسهیلات در استان مطلوب نیست و باید در اصلاح فرآیند جذب که منجر به اشتغال مولد و رفع بیکاری جوانان می شود، اقدامی اساسی صورت گیرد.
سلیمانی دشتکی یاداور شد: دولت پیگیر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است زیرا عدم توجه به بیکاری آسیب های زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی برای مردم به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و کارگاه های جدید با تعریف پروژه متناسب با نیاز هر منطقه و شهرستان باید صورت گیرد تا بتوان در راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال گام اساسی برداشت.
استاندار ایلام ادامه داد: جوانان خواهان شغل هستند و آگاهی از ایجاد شغل ندارند، باید بسیاری از پروژه های ارزان قیمت پایین دستی پتروشیمی صنایع بسته بندی و تکمیلی، صنعت نفت و گاز، مجتمع های گردشگری، بین راهی، طرح های توریستی در اطراف مسیر سد سیمره و سد ایلام تعریف کنیم.
سلیمانی دشتکی گفت: مجبور نیستیم به کارگاه های ورشکسته که امکان احیا ندارند اعتبار تزریق کنیم.
وی افزود: مکان های گردشگری زیادی در استان است و در مسیر سه استان بزرگ در کشور و عراق هستیم و با توجه به ظرفیت هایی که داریم می توان شغل های مناسبی ایجاد کرد، راهکارهای زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که با توجه به تسهیلات موجود ، می توان شغل ایجاد کرد.
استاندار ایلام اظهار کرد: به عنوان یکی از مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی ظرف 2 هفته برای هر شهرستان با همکاری دستگاههای اقتصادی، بسته شغلی متناسب با ظرفیت تهیه و برای جوانان شغل ایجاد شود.
سلیمانی دشتکی در ادامه به بروکراسی اداری و اجرای دقیق قانون در استان تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع بروکراسی اداری میز خدمت ایجاد کرده تا ارباب رجوع سرگردان نشود.
وی افزود: یکی از راه های توسعه استان همین روان سازی قوانین و مقررات مطابق قانون است یعنی قوانین به گونه ای تفسیر شوند که به نفع مردم باشند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برخی از قوانین دست و پا گیر هستند و اگر ما سخت گیرانه آنها را اجرا کنیم برخی افراد سودجو راه دررو از آن قوانین را پیدا و متناسب با نیاز دستکاری های لازم را انجام می دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی به دنبال خروج واحدها از رکود است به همین دلیل به واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی بر اساس قانون تاکید زیادی دارد.
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: پروژه های برجسته استان باید پیگیری و به سرانجام برسند، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه شرکت های دانش بنیان، افزایش بهره وری، بحث استفاده بهینه از منابع و ... باید پیگیری شود.
در این نشست علاوه بر بررسی و پیگیری مصوبات نشست قبل مسائل و مشکلات چهار طرح کارخانه قند نرگس نگین، شرکت پلیمر آلامتو زاگراس، شرکت طلاییران و شرکت تعاونی شصت نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.