رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران گفت:نساجی و صنایع چوب و کاغذ مازندران که دو صنعت مادر در استان به شمار می آیند در شرایط نگران کننده ای قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از ساری ،میرعلی شیرافکن بعد از ظهر امروز در نشست و هم اندیشی مشترک نمایندگان کارگران و بازنشستگان با محوریت اقتصاد مقاومتی ور رشد و شکوفایی و توسعه امر تولید و اشتغال با اجرای صحیح قانون و حاکمیت عدالت اجتماعی با حضور استاندار مازندران به نقش تاثیر گذار صنعت در توسعه استان اظهار کرد:صنعت یکی از مهمترین بخش های اقتصاد به شمار می اید .

وی افزود:رشد و توسعه اقتصادی مستلزم رشد و توسعه صنعت است همچنین رشد و توسعه صنعت زمینه ساز رشد و توسعه سایر بخش ها از جمله کشاورزی،حمل و نقل و غیره است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران گفت:اشتعال غیر استاندارد غیر مولد در واحدهای صنعتی مازندران و مشکلات ساختاری بخش صنعت باعث کاهش بهره وری نیروی کار در استان شده است.

وی افزود:علاوه بر این نبود و فقدان تاسیسات زیر بنایی مناسب در شهرکهای صنعتی موجب افزایش هزینه سرمایه گذاری و در نتیجه کاهش بهره وری سرمایه در بخش صنعت استان گردیده است.

شیر افکن ادامه داد:به دلیل پایین بودن مهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی استان و عدم جذب مناسب سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در استان وضعیت صنعت در استان بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است .

وی توزیع نامتوازن شهرکهای صنعتی استان را یکی دیگر از مشکلات صنعتی در استان عنوان کرد و افزود:بطوریکه برخیراز شهرستان ها بدون شهرک و برخی تا چهار شهرک صنعتی دارند،علاوه بر آن عدم استفاده مناسب از ظرفیتهای شهرکهای صنعتی موجود استان یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت در مازندران است.

شیرافکن ادامه داد:اگر بیشتر زمین ها و ابزارها که در داخل شهرک بلا استفاده هستندو یا در گرو بانک ها قرار دارند به سرمایه گذاران واگذار گردد میتوان صنعت استان را شکوفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت صنعت در استان بسیار نگران کننده است اظهار کرد: نساجی و صنایع چوب و کاغذ مازندران که دو صنعت مادر در استان به شمار می آیند در شرایط نگران کننده ای قرار دارند.

شیرافکن با بیان این مطلب که حفظ اشتعال از ایجاد اشتغال مهمتر است ادامه داد:وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر بر سر راه صادرات، کمبود تسهیلات و اعتبارات جهت تامین مواد اولیه  و نبود ثبات اقتصادی را از برخی از موانع مهم سرمایه گذاری در استان است.

وی عدم وجود زیر ساخت های فیزیکی مناسب،ضعف اقدامات تشویقی و خدماتی پس از سرمایه گذاری،بهره وری پایین نیروی کار و عدم امنیت شغلی،ضعف استفاده از تکنولوژی مناسب در تولید کالا و عدم انسجام و هماهنگی لازم بین دستگاههای مختلف اجرایی را از دیگر موانع مهم سرمایه گذارب در استان برشمرد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران استفاده از فرصتها،پتانسیل ها و ظرفیت های موجود،بازنگری شیوه پرداخت تسهیلات و وام های صنعتی و تولیدی با سود کم که منابع بانکی در راستای تولید اشتغالزایی و صادرات هزینه شود را به عنوان راهکارهای این موانع عنوان کرد.

وی مشارکت فعالانه دانشگاهها در توسعه صنعت و ارائه اموزش های کاربردی بر اساس خواسته ها و نیازهای صنایع و ایجاد و فعال سازی مراکز تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی که تاثیر قابل توجهی در بهبود کیفیت و افزایش راندمان بهره وری و کاهش هزینه ها دارند از ضرورت های دیگری است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان بخش دولتی و خصوصی در حوزه صنعت قرار گیرد.

شیرافکن خطاب به استاندار مازندران گفت:وضعیت فعلی استان در حوزه های گردشگری و  کشاورزی مطلوب نیست ،ضرورت دارد تا مسئولان استان  در احیای صنایع استان و توسعه صنایع جدید تبدیلی توجه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.