یوسف شیخ الملوکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین نقطه ای 482 میلیمتر بارش نزولات جوی در استان ایلام رخ داده است.
وی افزود: در سال زراعی 95- 96 میزان نزولات جوی استان ایلام 403 میلیمتر و مقدار بارش ها در میانگین بلند مدت 467 میلیمتر بوده است.
شیخ الملوکی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان ایوان با 716 میلیمتر و کمترین بارندگی در مهران با 158 میلیمتر بوده و میزبان بارش باران در شهرستان ایلام نیز 619 میلیمتر ثبت شده است.
وی در خصوص وضعیت ریزش های جوی گفت: هرچند بارش نزولات جوی باعث بهبود شرایط منابع آبی استان ایلام شده است اما عدم تناسب زمان و مکان پراکنش بارش ها موجب بروز خسارت برای کشاورزان به خصوص در مناطق جنوب استان شد.
وی افزود: عمده بارش نزولات جوی در فصل بهار رخ داد و فصول پاییز و زمستان شاهد بارش های چشمگیر جوی نبودیم و بارش های تند بهاری برای مزارع و باغات کشاورزان خسارت زا شد.
شیخ الملوکی اظهار کرد: اما با این وجود بارش های متناوب فصل بهار تا حدودی کسری آب در فصول پاییز و زمستان را جبران کرد و موجب تغذیه سفره های زیرزمینی و روان آب های استان ایلام شد.
به گفته مدیرکل هواشناسی استان ایلام بارش های بهاری در خردادماه همچنان ادامه دارد اما میزان بارش ها در حد نرمال این ماه است که به تدریج تضعیف خواهد شد.
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام یک سامانه جدید بارشی از فردا تا روز شنبه باعث وقوع ناپایداری های ضعیف جوی در استان می شود که رگبارهای پراکنده، وزش باد و احتمال شکل گیری گرد و غبار از پدیده های این سیستم جوی است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.