مجتبی میهن پرست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در آسمان استان ایلام به فعالیت ریزشی خود ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه این سامانه از قدرت ریزشی متوسطی برخوردار است، افزود: وزش باد، رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد از پیامدهای این سیستم جوی است.
میهن پرست یادآور شد: نوع فعالیت این سامانه بارشی به صورت مقطعی و نقطه ای و با ریزش های رگباری بهاری است.
وی گفت: همچنین از عصر فردا نیز یک سیستم ریزشی وارد استان می شود که دارای پتانسیل بارشی ضعیف و پراکنده بوده که دامنه فعالیت آن بیشتر در ارتفاعات است.
وی در مورد پدیده گرد و غبار نیز اظهار کرد: با وجود وزش باد اما با بررسی نقشه های ماهواره ای موردی از شکل گیری توده های گرد و غبار در سطح منطقه مشهود نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان ایوان با 714 میلیمتر و کمترین بارندگی در مهران با 158 میلیمتر بوده است و میزبان بارش باران در شهرستان ایلام نیز 619 میلیمتر ثبت شده است.
هرچند در پاییز و زمستان سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) وضعیت ریزش های جوی در استان ایلام نامطلوب و بسیار اندک بود اما در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه به خاطر فعالیت مطلوب سامانه های بارشی تا حدودی کمبود بارش ها کاهش یافت.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.