به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اعتماد به اروپا تکرار اشتباه اعتماد به آمریکا است.
وی گفت: در حالیکه دونالد ترامپ تصمیم خود مبنی بر خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرده است اعتماد به اروپا تکرار یک اشتباه راهبردی محسوب می شود.
امام جمعه ایلام به مسئولان توصیه کرد: با استفاده از تجربه هزینه ‌بر گذشته به ‌دنبال سیاست صبر و انتظار فرج از اروپا نروند.
وی افزود: اگر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه دقیق و عملی و می شد امروز شاهد اقدام فریبکارانه آمریکا نبودیم که موجب گستاخی بیشتر آمریکا و ایادیش در منطقه شده است.
حجت‌الاسلام لطفی یادآور شد: با توجه به وابستگی چند جانبه اروپا به آمریکا به خصوص وابستگی تجاری، نظامی، فکری و همسویی در مقابل انقلاب اسلامی نمی توان باور کرد که اروپا در اجرای برجام به عنوان شریک ایران اقدام کند.
وی از نقش اروپا در برجام و خروج آمریکا از برجام به عنوان تاکتیک قدیمی ایفای نمایش پلیس خوب در مقابل پلیس بد یاد کرد و تصریح کرد: اروپا با اجرا و نمایش پلیس خوب می خواهد از این طریق اهداف استکبار را محقق کند.
امام جمعه ایلام خواستار حفظ اقتدار و توان نظامی ایران و پاسخ دندان شکن به آمریکا شد.
وی با اشاره به به مشکلات جامعه گفت: مشکل مردم نه تلگرام است و نه برجام بلکه مشکل ضعف اقتصاد است.
وی وضعیت دلار، معیشت، بیکاری، تورم و گرانی را مشکل فعلی جامعه دانست و خواستار رسیدگی دولت به این موارد شد.

* اعلام انزجاز از آمریکا
نمازگزاران ایلامی ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان آمده و با مشت‌های گره زده انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و عهدشکن نشان دادند.
انان در مسیر مصلی تا میدان مادر شهر ایلام با حمل دست‌نوشته‌هایی با مضامین آمریکای عهدشکن، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی و حامیان او نشان دادند.
نظیر چنین راهپیمایی در دیگر شهرستان‌های استان از جمله سیروان، ملکشاهی، چرداول، ایوان، بدره، مهران، آبدانان، دهلران و دره‌شهر با شکوه خاصی برپا شد.
6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.