به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان اینکه معلمان پرورش دهندگان بزرگان، دانشمندان و علما در گذشته و حال این مرز و بوم هستند، ادامه داد: معلم با پرورش علمی، فرهنگی و اجتماعی نسل ها، در حقیقت جامعه و مردم را از گرداب های مختلف جامعه نجات می دهند.
وی اضافه کرد: گاهی سخنی از یک معلم، استاد یا عالمی می تواند سرنوشت ساز بوده و مسیر زندگانی هر فردی از اجتماع را تغییر دهد.
خطیب جمعه مراغه با تاکید بر اهمیت سلامت در جامعه گفت: توجه به بهداشت عمومی و فردی، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و رعایت سفارشات بهداشتی و پزشکی از بروز امراض و پشامدهای ناگوار جسمی جلوگیری می کند.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به روز شوراها افزود: اعضای شوراهای شهر و روستاها باید از نظرات کارشناسان امر بهره گرفته ور در رفع مشکلات مردم بکوشند تا در این راستا موجبات هدر روی بیت المال فراهم نشود.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه اسراف در جامعه ادامه داد: تجمل گرایی و اسراف از مشکلات بزرگ جامعه بوده و زمینه ساز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشورمان است.
وی با اشاره به روز کار و کارگر اضافه کرد: کارگران تلاشگران جامعه بوده و دست های پینه بسته و زحمت کش آنان از آتش جهنم به دور خواهد بود.
****
امام جمعه مرند: استقلال اقتصادی، بدون حمایت از کالای ایرانی فراهم نمی شود
امام جمعه مرند، حمایت از کالای ایرانی را موجب تحقق استقلال اقتصادی دانست و گفت: اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه تبیین شود، به کارگر ارج نهاده و جایگاه تولیدات ملی در سراسر جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت زاده، در خطبه های این هفته نماز جمعه مرند، بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: علما و مراجع گذشته در نجف و ایران، فتوا دادند که مصرف جنس خارجی و غیرایرانی حرام است، امام خمینی(ره) نیز فتوا دادند اگر خوف آن است که صدمه اقتصادی و خسارت تجاری و اقتصادی در قبال مصرف کالای خارجی به اقتصاد داخلی وارد شود، مصرف کالای خارجی حرام است.
امام جمعه مرند افزود: اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه تبیین شود، به کارگر ارج نهاده و جایگاه تولیدات ملی در سراسر جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی بدون استقلال و استقلال اقتصادی بدون استفاده از کالای داخلی محقق نمی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیاسی بازی در شهر مرند بسیار زیاد است، اظهار کرد: سیاسی بازی در این شهر، باعث اختلاف و عقب افتادگی در مرند شده است.
امام جمعه مرند بر ضرورت نقدپذیری مسئولان تاکید کرد و افزود: مسئولان اشتباهات خود را توجیه نکنند و عیب های خود را شنیده و به نقدها احترام بگذارند.
حجت الاسلام نعمت زاده همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: افتتاح دانشکده فنی و مهندسی مرند، راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان آیت الله حجت، افتتاح کاروانسرای گردشگری یام و در مجموع کلنگ زنی و افتتاح چندین طرح با مجموع اعتبار 52 میلیارد تومان در شهرستان مرند از برکات سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی بود.
***
امام جمعه بناب: وضعیت حقوق و معیشت قشر فرهنگیان مناسب نیست
حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: در هیچ دولتی در خصوص آموزش و پرورش گام های اساسی برداشته نشده است و دلسوزی نمی شود.
وی اظهار امیدواری کرد مسئولان در جهت اصلاح وضعیت معیشت معلمان گام های اساسی بردارند.
وی به اهمیت مسأله مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: همه روی مسأله مهدویت اتفاق نظر دارند و این مسأله تاکنون تحریف نشده است و اصل مسأله به قدری محکم است که نیاز به توجیه ندارد و اهل سنت نیز روایت های زیادی در این خصوص دارند.
حجت الاسلام باقری بنابی تأکید کرد: بر اساس روایات متقن در صفوف لشگریان امام عصر(عج) از اولیای الهی گرفته تا ملائکه و مقربین نیز حضور دارند و در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) سلاح اصلی حضرت رعب است و آن حضرت به جان قدرت های بزرگ رعب خواهد انداخت و در مدت کوتاهی نسل طاغوت و ظالمان روی زمین ریشه کن شده و عدالت واقعی در جامعه حاکم خواهد شد.
وی حاکم شدن عدل و داد در جامعه را از شاخصه های برجسته انقلاب در حکومت امام عصر(عج) اعلام کرد و گفت: در زمان حکومت امام عصر(عج) دیگر از تبعیض و ناعدالتی در جامع خبری نخواهد بود و روی زمین را عدل و انصاف پر خواهد کرد و دیگر از حلقه های مفقوده جامعه امروزی در زمان ظهور آن حضرت آثاری باقی نخواهد ماند و تمام مقربان درگاه حضرت را خوبان، زاهدان و افراد مخلص تشکیل خواهند داد.
/3071/3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.