به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در همایش خشونت، علل پیامدها و راهکارهای مقابله با آن اظهار کرد: خشونت جزء مسائل اجتماعی حاد جامعه امروز بوده که در سطوح مختلف زندگی اجتماعی مشاهده می ‌شود.
ویبا بیان اینکه آستانه تحمل بسیار کم شده است، افزود: فرهنگ سازی پیشگیری از جرم و بالا بردن آستانه صبر و تحمل مردم از راهبردهای اساسی در حوزه کنترل اجتماعی و کاهش جرائمی همچون خشونت، درگیری و نزاع در بخش های مختلف جامعه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از مشکلات به مبحث آرمان خواهی باز می گردد، افزود: جوانان به جای پذیرفتن واقعیت ها و تلاش برای رسیدن به هدف خود در انتظار محقق شدن یک شبه اهداف خود هستند که این عامل خود زمینه ساز مشکلات اجتماعی بسیاری در جامعه می شود.
نوذری با بیان اینکه وظیفه ما استفاده از همه ظرفیت ها برای کاهش خشونت است، یادآور شد: باید سطح آگاهی مردم را نسبت به حقوق شهروندی افزایش دهیم چرا که بسیاری از مسائل با گفت و گو و تعامل قابل حل است.
وی عوامل اجتماعی، اقتصادی، آداب و رسوم و سنت ها را در بروز خشونت دخیل دانست و گفت: بعضی از خشونت‌ها حاصل رسوم غلط گذشته است و ما باید سطح آگاهی مردم را در زمینه حقوق شهروندی ارتقاء دهیم و با کسانی که باعث ترویج خشونت می شوند، برخورد کنیم.
وی اضافه کرد: سند اجتماعی استان در سال آینده برای آمارهایی که در برخی شاخص ها نامطلوب هستند در حال تدوین است تا بتوانیم در مواردی که در برخی شاخص ها نامطلوب هستیم شرایط را بهبود بخشیم.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تبدیل فرهنگ خشونت به مدارای اجتماعی مهمترین راهکار برای ریشه کنی این پدیده است تا جامعه را از کینه و نفرت به مهربانی تبدیل کنیم، مسائل اجتماعی در یک پروسه و بازه زمانی بلند مدت به ثمر خواهد می رسد و وظیفه استفاده از همه ظرفیت ها برای حل این معضل است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.