شهردار ارومیه گفت: برگزاری سومین دوره همایش حقوق شهروندی توسط جهاد دانشگاهی در پیاده کردن منشور حقوق شهروندی موثر خواهد بود.

محمد حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی برگزاری همایش حقوق شهروندی را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: اهداف این همایش اگر بعد از اجرای آن به فراموشی سپرده نشود  و نیز همراهی ارگان ها و شخصیت های مختلف به زمان همایش محدود نشود  طبیعتا برگزاری این همایش ها در پیاده کردن منشور حقوق شهروندی موثر خواهد بود.

شهردار ارومیه در خصوص اهمیت حقوق شهروندی در جامعه و برگزاری همایشی در این خصوص  تصریح کرد: حقوق شهروندی از موضوعاتی است که همیشه دغدغه شهروندان است و در جاهای مختلف در آن خصوص باهم به گفت و گو می پردازند، بر این اساس برگزاری این گونه همایش ها می تواند این موضوع را در سطح کشوری و با سلایق مختلف  از طریق مردم آذربایجان و شهر ارومیه  که در فرهنگ مهمان نوازی و مردم داری زبانزد هستند مطرح کند و به آن جایگاهی که شایسته آن است نزدیک کند.

وی خاطر نشان کرد: برای فرهنگسازی حقوق شهروندی در جامعه باید اقدامات علمی، فرهنگی و هنری از سوی متولیان امر صورت پذیرد و ابزار فرهنگی مهم‌ترین امر در رسیدن به این مهم است.

حضرت پور همکاری نهاد های علمی و دانشگاهی را دراجرای بهتر همایش حقوق شهروندی تاثیر گذار دانست و افزود: حرکت های علمی برای رسیدن به اهدافی  که  جامعه ایرانی دارند باید شکل جامع و یکسان بگیرند و دستگاه های مرتبط نیز باید تعامل و همراهی داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند.

شهردار ارومیه اظهار کرد:حقوق شهروندی رونمایی شده باید از طرف دانشگاه ها وبا برگزاری  این گونه همایش ها به مردم معرفی و آموزش های شهروندی در قدم های بعدی با همکاری شهرداری ها اجرا شوند تا در سایه اقدام عملی دوجانبه از سوی مردم و دولت این بحث ضمانت اجرایی بگیرد.

وی با اشاره به مهمترین چالش در تحقق حقوق شهروندی اظهار کرد: مهمترین چالش در این حوزه در نحوه اجرای آن و فرهنگ سازی حقوق شهروندی  و نیز همراه کردن مردم در این زمینه و اعتماد به آن است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.