به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار کرد: قاچاق کالا بیشترین آسیب را به اشتغال و اقتصاد کشور وارد می کند، باید از نهادهای فرهنگی در پیشگیری از قاچاق کالا بیشتر استفاده کرد.
وی افزود: اگر تولید انواع کالاهای داخلی تقویت شود و شاهد محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به بازار باشیم ضمن حل مشکل قاچاق ، مشکلات تولید و اشتغال نیز حل می شود.
معاون استاندار ایلام با تقدیر از اقدامات اداره کل استاندارد استان در حمایت از کالاهای ایرانی یادآور شد: تولید کالاهایی با استانداردهای بالا و مطابق با میل مصرف کنندگان یک امر ضروری محسوب می‌ شود، بنابراین از این موضوع می ‌توان به عنوان ابزاری در پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق و بی ‌کیفیت به کشور استفاده کرد.
کلانتری گفت: اقدامات خوب و مناسبی توسط نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان انجام گرفته که باید با قوت تداوم داشته باشد چرا که آمارها افزایش پیگیری ها را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا در حوزه سوخت در سطح استان ایلام خوب مدیریت شده، اما مراقبت ها در تمامی حوزه های لازم است، گفت: قاچاق کالا به صورت عمده در استان وجود ندارد و آنچه امروز ما با آن درگیر هستیم به صورت اندک است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 174 پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز ارجاع شده است که از این تعداد 160 پرونده مختومه شده است.
نعمت الله بیرانوند افزود: متخلفان به پرداخت 22 میلیارد و 553 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032//6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.