احمدعلی موهبتی سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان به راه اندازی دو سامانه هوشمند اشاره و اظهار کرد: در سامانه جامع انبارها ‌و مراکز نگهداری کالاها که هدف از راه اندازی آن شناسه دار کردن انبارها و محل نگهداری کالاها می باشد، باید اطلاعات تمامی کالاها و اجناس انبارهای کشور ثبت شود.
به گفته وی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با هدف جلوگیری از استفاده کالای قاچاق در کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی راه اندازی شده است؛ به‌گونه‌ای است که به دلیل ثبت تمام خریدها در این سامانه و تعیین اولویت کالا داخلی و کالاهای ثبت‌شده گمرکی دیگر کالاهای قاچاق امکان ورود به هیچ نهاد عمومی، بنیادها و دستگاه‌های دولتی را نخواهند داشت.
موهبتی تصریح کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین معضلات جدی اقتصاد است که آثار منفی و بی نظمی های بسیاری در حوزه کسب و کار ، تولید و اشتغال ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم میزان قاچاق در سال 1395 نسبت به سال 1392 حدود 50 درصد کاهش داشت و از 25 میلیارد دلار در سال 1392 به حدود 13 میلیارد دلار در سال 1395 کاهش پیدا کرد که این نشان می دهد خوشبختانه عزم جدی و ساختار های مناسبی برای مقابله با این پدیده صورت گرفته است.
فرماندار ویژه تربت حیدریه همچنین از زحمات معاون سیاسی،اجتماعی و دیگر مسوولان مرتبط به دلیل انتخاب این کمیسیون به عنوان یکی از کمیسیون های برتر استان و پیگیری و برگزاری جلسات منظم تقدیر و تشکر کرد.
1744 *انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.