سید محمد علوی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مواد غذایی شامل برنج، روغن، سیب زمینی، خرما و سیب درختی است که به تناسب نیاز موکب ها در بین آنها توزیع شد.
وی ادامه داد: این مقدار مواد غذایی با توجه به اینکه هرچه به اربعین حسینی نزدیک می شویم، افزایش خواهد یافت، بازرس های ویژه ای در موکب ها اقلام مورد نیاز را بررسی و اعلام می کنند که از طریق کمیته پشتیبانی تامین و برای موکب ها ارسال می شود.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام تاکید کرد: تمام تلاش ها تامین غذای مورد نیاز زائران حسینی و پذیرایی مناسب از آنها است تا بتوانیم خدمتی به آنان کنیم و اجازه ندهیم در این مسیر با دشواری مواجه شوند.
وی افزود: شهروندان می توانند کمک های نقدی و نذورات و اقلام مورد نظر خود را در اختیار کمیته مشارکت های مردمی اربعین حسینی استان قرار دهند تا از طریق موکب ها در اختیار زائران قرار دهیم.
علوی گفت: اکنون 200 موکب دارای مجوز در تمامی شهرستان های استان که در مسیر زوار اربعین هستند فعالیت خود را شروع کرده و به صورت شبانه روزی در حال خدمت گزاری به زوار هستند.
وی افزود: بیشتر موکب ها در شهرستان های مهران، دهلران، ایلام، ایوان، آبدانان، ملکشاهی و ... استقرار دارند و علاوه بر اسکان و پذیرایی از زائران خدمات مورد نیاز آنها نظیر غذای گرم ، آب معدنی و چایی برای زوار تامین می کنند.
می یادآور شد: پارسال در مجموع ۹۰ تن برنج، ۱۴۰ تن سیب زمینی، ۱۰ تن تخم مرغ و ۱۷ تن مرغ از سوی کمیته مشارکت های مردمی میان موکب ها برای پذیرایی از زائران اربعین توزیع شد.
از ابتدای ماه سفر تاکنون بیش از 730 هزار زائر از مرزهای سه گانه مشخص شده وارد عراق شده اند که نزدیک به 400 هزار نفر این افراد از مرز مهران تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران را یکی از امن‌ترین و مهم‌ترین مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است که روزانه بیش از 6 هزار زوار و در ایام اربعین بیش از 2 میلیون نفر از طریق این مرز به عتبات عالیات تردد دارند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.