مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بندر بوشهر دوشنبه شب در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: جشنواره آشپزی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در بوشهر با حضور 37 شرکت‌کننده و داوری علی قاسمی داور بین‌المللی در رشته آشپزی برگزار شد.
فاطمه صفری زاده افزود: شرکت کنندگان در سه بخش غذاها و نوشیدنی‌‌های محلی بوشهری، اقوام ایرانی و کلاسیک با هم به رقابت پرداختند و در نهایت 6 نفر به عنوان برندگان این دور از مسابقات شناخته شدند.
وی یادآور شد: جایزه نقدی نفر اول 6 میلیون ریال و برای نفرات دوم تا ششم از پنج میلیون ریال تا یک میلیون ریال بود که به آنها اهدا شد.
صفری زاده بیان کرد: در بخش غذاهای بوشهری که شمار بیشتری از شرکت‌کنندگان در آن حضور داشتند غذاهایی مانند قلیه ماهی، شکرپلو با قیمه، ته انداز ماهی، ماهی شکم‌پر، قلیه ماهی با للک، بلالیت، برنج جوش، دال عدس، حلوا ماهی، سوخاری خرما، قبیله، کتلت خساک، دوپیازه خساک، یتمی چغندر، لابستر، آش ماهی، شله گنمی، لخلخ ماهی و دم پخت میگو ساخته و به معرض نمایش بازدید کنندگان گذاشته شد.
وی گفت: در بخش غذاهای اقوام ایرانی نیز کوفته تبریزی، میرزاقاسمی، هلوکباب کرمانشاهی،کله جوش، قیمه نثار، دیماج، متنجنا و چغندر ماشک توسط تعدادی از شرکت کنندگان پخت و در این نمایشگاه عرضه شد.
صفری زاده بیان کرد: در بخش غذاهای کلاسیک نیز اسلایس مرغ، تاپاس سیب زمینی و بیف استراگانف توسط سه شرکت کننده با دسرهای مخصوص این نوع غذاها تهیه شد.
وی اظهارکرد: از نکات قابل توجه این جشنواره غذایی، دستور پخت این نوع غذاها بود که تهیه‌کنندگان با استفاده از سیستم صوتی موجود در این نمایشگاه اقدام به توضیح برای بازدید کنندگان می‌کردند.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بنام روز بوشهر نام گرفته و هر ساله در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت در شهر بوشهر برگزار می شود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.