خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری هشت جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز در این استان برگزار شده است.
وی با اشاره به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در پاسخگویی به نیاز های آموزشی استان اظهار کرد: قدردانی از خدمات خیرین و آشنایی بیشتر این بزرگواران با وضعیت و امکانات آموزشی استان، برپایی جشنواره های خیرین مدرسه سازاستمرار می یابد.
وی در ادامه به برگزاری هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کرج به کوشش آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در روز گذشته پرداخت و تصریح کرد: در این جشنواره به خیرین مدرسه ساز تندیس افتخار اهداء شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: مدرسه سازی در ردیف مهمترین امور اجتماعی قرار دارد که خوشبختانه خیرین مدرسه ساز این مهم را با نگاهی معنوی در عرصه تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته اند.
ساکی اظهار کرد: تعلیم و تربیت از آغاز وجه تمایز انسان با سایر موجودات است، آنچه که انسان را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده آن اختیاری است که خدا به انسان داده و این اختیار در تعلیم و تربیت شکوفا می شود .
وی بیان کرد: زمانی اختیار انسان تبدیل به انتخاب می شود که راه درست انتخاب کردن را بیاموزد که این مهم از طریق تعلیم و تربیت محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه در کشورها بالاترین سهم از بودجه را آموزش و پرورش می برد، خاطر نشان شد: در برخی از کشورها بعد از بودجه های دفاعی ، بودجه آموزش و پرورش قرار دارد و در بین همه ی اموری که برای اداره ی مطلوب جامعه نیاز است آموزش و پرورش در صدر است .
ساکی گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت و زیر بناست زیرا مهم ترین رکن توسعه پایدار جوامع را تشکیل می دهد.
وی درادامه به خیرین مدرسه ساز که از الطاف الهی بهره مند شده اند تبریک گفت و یادآورشد: خیرین نیک اندیش با ساخت فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار و محروم به کمک دولت آمده اند.
ساکی تاکید کرد: استان البرز در بخش ساخت و تکمیل فضای آموزشی نیاز به همت ، نگاه معنوی و زیبای خیرین نیک اندیش دارد و دولت دارد.
البرز 437 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 حبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.