دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیاز بانک خون بیمارستان ها در شهرستان های مهران، دهلران، ایوان و چرداول در خصوص خون و فرآورده های خونی تامین شده است.
وی افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد زائران در استان ایلام سه استان قم، مرکزی و لرستان به عنوان استان های معین و پشتیبان در زمینه تامین خون استان ایلام انتخاب شده اند.
اکبری دهبالایی یادآور شد: در مدت تردد و حضور زائران اگر بانک های خون ایلام جوابگوی نیاز زائران نباشد خون و فرآورده های خونی از این استان های پشتیبان تامین خواهد شد.
وی گفت: البته بانک های خون در استان ایلام هنوز از لحاظ فرآورده های خونی مشکل ندارند و پاسخگوی نیازهای خونی استان و زائران است.
وی افزود: همچنین هماهنگی های لازم انجام گرفته تا در صورت لزوم از بالگرد برای انتقال خون و فرآوده های خونی به مراکز درمانی استان ایلام در شهرستان های یاد شده استفاده شود.
اکبری دهبالایی اظهار کرد: امسال برخلاف سال های گذشته ثبت نام زائران برای طرح نذر خون در پایانه مرزی برگزار نمی شود و تنها به توزیع بروشورهای فرهنگی و توجیهی بین زائران در خصوص اهدای خون و مشارکت در طرح نذر خون در استان های مبداء بسنده می کنیم.
وی اظهار کرد: در اربعین سال گذشته با وجود حجم بسیار بالای تردد از استان ایلام اما هیچگونه نیازی به دریافت خون و فرآورده های خونی از دیگر استان های معین احساس نشد و هر چند که این استان هااقدام بر ارسال خون به ایلام کردند اما بانک های خون استان جوابگوی نیاز متقاضیان دریافت خون بود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور به عراق است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زائران عتبات عالیات است .
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.