دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی و هدف ما تکمیل نیازهای خونی این مراکز درمانی تا حداکثر ظرفیت به عنوان بیمارستان های اصلی و دارای اولویت است.
وی افزود: ذخیره سازی مکفی خون و تمام فرآورده های خونی از همه گروه ها که در ایام اربعین مورد نیاز این بیمارستان ها است در دستور کار انتقال خون استان قرار دارد تا در صورت نیاز این مراکز درمانی مشکلی برای خدمات رسانی خونی به زائران حادثه دیده نداشته باشند.
اکبری با بیان اینکه استان ایلام دارای 11 بیمارستان است، گفت: علاوه بر این پنج بیمارستان اصلی نیازخونی و فرآورده های خونی سایر بیمارستان های استان نیز برای اربعین امسال تامین می شود.
وی یادآور شد: چهار یا پنج استان نیز به عنوان استان های معین برای تامین خون و فرآورده های خونی استان در نظر گرفته می شوند که هنوز این استان ها مشخص نشده اند.
وی اظهار کرد: در اربعین سال گذشته با وجود حجم بسیار بالای تردد از استان ایلام اما هیچگونه نیازی به دریافت خون و فرآورده های خونی از دیگر استان های معین احساس نشد و هر چند که این استان هااقدام بر ارسال خون به ایلام کردند اما بانک های خون استان جوابگوی نیاز متقاضیان دریافت خون بود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور به عراق است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زائران عتبات عالیات است .
سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال 3 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.