سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 6 درصد مجروحان در مسیر انتقال به بیمارستان و 46 درصد در داخل مراکز درمانی جان باختند.
وی بیان کرد: چنانچه برای کاهش این آمار تدبیری از سوی مراجع مسئول اندیشیده شود به طور حتم شمار جانباختگان سوانح جاده ای تا 50 درصد کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: البته شدت سوانح رانندگی در برخی تصادف ها به قدری شدید بوده که نمی توان برای احیای دوباره مجروحان کاری کرد و مجروحان در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: طبق آمارهای موجود تنها 48 درصد از جانباختگان سوانح برون شهری این استان در سر صحنه تصادف فوت کردند.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: 69 درصد از جانباختگان سوانح جاده ای استان همدان را قشر جوان بین 18 تا 45 سال تشکیل می دهند و این به معنای از بین رفتن سرمایه های انسانی یک جامعه است.
وی با ذکر اینکه امسال 197 تن در سوانح جاده ای این استان جان باختند افزود: 78 درصد متوفیان مرد و 22 درصد از آنها را بانوان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: برخی از افراد با وجود نداشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می کنند که این طیف افراد چهار درصد سوانح را به خود اختصاص دادند.
در 6 ماهه سالجاری 162 فقره سانحه فوتی در جاه های برون شهری این استان رخ داده که منجر به مرگ 197 تن شده است .
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.