دکتر محمدحسین برادران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه انتقال خون تاکستان نیز در این ایام از ساعت 9 صبح تا 15 پذیرای اهدا کنندگان است.
با توجه به اینکه نیاز به خون موضوعی دائم و مستمر بوده و فرآورده های خونی نیز در مدت زمان کوتاهی قابل نگهداری و استفاده هستند، این طرح می تواند در ساماندهی مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه های محرم و صفر کمک کند.
برادران با بیان اینکه در دهه اول محرم، به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزان مراجعه برای اهدای خون افزایش می یابد، ادامه داد: از مردم نوع دوست استان درخواست می شود برای ادای نذر خود، اهدای خون را تنها به این 2 روز محدود نکرده و در یک دوره زمانی، از ماه محرم تا پایان ماه صفر این فریضه اخلاقی و انسانی را انجام و نذر خود را ادا کنند.
برادران یادآور شد: به جهت پیشگیری از ازدحام برای اهدای خون و معطلی اهداکنندگان، علاقه مندان به اهدای خون می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی انتقال خون قزوین نوبت اینترنتی که زمان و ساعت اهدای آنها را تعیین می کند را دریافت کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه جوانان و بانوان کمتر برای اهدای خون مراجعه می کنند، از این اقشار نیز خواست تا به خیل اهدا کنندگان بپیوندند و در این فریضه انسانی مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایش های غربالگری، گروه بندی و به صورت خون کامل یا فرآورده های خونی بر حسب نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان توزیع می شود.
برادران با قدردانی از شهروندان نوعدوست، از آنان خواست با توجه به نیاز دائمی به فرآورده های خونی در طول سال، پایگاه های انتقال خون را با اهدای خون یاری کنند.
وی، با بیان اینکه انتقال خون نقش اساسی در سلامت جامعه دارد و یکی از ارکان اساسی و پشتیبان مراکز درمانی است، از مردم و مسئولان خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر در تحقق رسالت های این سازمان شد.
برادران در پایان افزود: خیرین نیز می توانند به دلیل عام المنفعه بودن انتقال خون، در جهت ارتقای جایگاه انتقال خون قدم های شایسته ای بردارند تا شاهد شکوفایی بیشتر این ارگان مردم نهاد در سطح استان باشیم.
در نیمه نخست امسال 27 هزار و 500 نفر به پایگاه های انتقال خون قزوین مراجعه و خون و فراورده های خونی خود را به بیماران اهدا کرده اند.
55 درصد اهداکنندگان خون در قزوین مستمر هستند و در طول سال 2 یا بیشتر از 2 بار خون اهدا می کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.