به گزارش ایرنا، احمد مجیدی ظهر روز دوشنبه با حضور در روستای بیجنوند و در بین خانواده های داغدار حادثه پالایشگاه تهران و ابلاغ پیام تسلیت وزیر نفت به مردم استان ایلام و 6 خانواده معزای این حادثه دلخراش اظهار کرد: این عزیزان با تلاش های شبانه روزی خود و علیرغم دوری از زادگاه و خانواده ها برای سربلندی و اعتلای اقتصاد کشور گام های بزرگی برداشتند و این مجاهدت که بستر ساز پیشرفت اقتصاد کشور است، هیچ وقت از یادها نخواهد رفت.
وی افزود: خانواده کارکنان پالایشگاه شهید تندگویان جزئی از خانواده بزرگ صنعت نفت هستند و پس از این حادثه وزارت نفت بر پیگیری علل حادثه و رفع مشکلات آنان اهتمام دارد و یقین داشته باشید حقوق آنان و مرتفع کردن وضعیت معیشتی و اقتصادی جان باختگان عرصه صنعت پالایشگاه از اولویت این وزارتخانه است.
مشاور فرهنگی وزیر نفت تاکید کرد: خدمات ویژه ای برای خانواده های درگذشتگان حادثه جمعه غمناک پتروشیمی در نظر گرفته شده است که مساعدت لازم جهت استخدام یکی از اعضای این خانواده ها در صنعت نفت کوچکترین کار ممکن برای تسلی بازماندگان است.
مجیدی یادآور شد: ترویج مسائل فرهنگی بین کارکنان و خانواده های صنعت نفت در راستای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت حوزه فرهنگی است و برای تحقق این موضوع نیازمند مشارکت و حضور روحانیون، نخبگان دانشگاهی، اساتید و جامعه شناسان در تمام حوزه ها هستیم.
فرماندار شهرستان چرداول نیز در این دیدار گفت: جان باختن 6 جوان از این شهرستان صدمات روحی زیادی به مردم زده است که تالمات و تاثرات فراوان این حادثه در فضای واقعی و مجازی و شبکه های مختلف اجتماهی قابل لمس و درک است.
مراد یگانه تاکید کرد: پس از اطلاع از این حادثه ناگوار و با تاکید استاندار رسیدگی به امورات برگزاری آبرومندانه تشییع و خاکسپاری و ابراز همدردی با خانواده های جان باخته در اولویت کاری قرار گرفت و ضمن اعلام یک روز عزای عمومی در شهرستان مردم و مسئولین استانی و شهرستانی شاهد یک بدرقه باشکوه با این جوانان پرپر شده بودند.
وی اضافه کرد: این 6 جوان نمونه ای روشن از تلاشگران عرصه خدمت و پویایی اقتصاد کشور هستند و هم اکنون تعداد کثیری از جوانان چرداولی در عرصه های دیگر مشغول بکار در راستای کسب حلال و رونق اقتصادی هستند.
یگانه از وزیر نفت و معاونین وی خواستار رسیدگی فوری به دلایل حادثه پالایشگاه و مرتفع کردن وضعیت جان باختگان و خانواده های آنان شد.
گفتنی است مشاور فرهنگی وزیر نفت، ناصر بابایی معاون شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، درویشی رئیس امور فرهنگی در وزارت نفت منطقه هفت کشور، علی یاری رئیس بازرسی پخش فراورده های نفتی به همراه مراد یگانه فرماندار چرداول و جمعی از مسئولین محلی با حضور در مزار جان باختگان و همچنین منزل خانواده های آنان و قرائت فاتحه با این خانواده ها ابراز همدردی کردند و پیام تسلیت زنگنه وزیر نفت به آنها ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا بعداز ظهر روز (جمعه، پنجم آبان‌ماه) بر اثر حادثه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) به‌دلیل نشت مواد اشتعالزا (واحد آیزوماکس) 6 نفر از کارکنان این پالایشگاه در دم جان باختند و 2 نفر با سوختگی شدید راهی بیمارستان شدند.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.