به گزار ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان ایلام اظهار کرد: شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان و یکی از مسیرهای اصلی تردد و تراکم و اسکان زائران اربعین همچون شهرستان مهران نیازمند تامین و تجهیز زیرساخت ها است .
وی یاد اوری کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ارائه خدمات به زائران اربعین در ایلام انجام می شود و به همین علت نباید این شهرستان از لحاظ زیرساخت ها و ارائه خدمات به زائران با مشکل و کمبود مواجه باشد.
فرماندار ایلام با بیان اینکه در حد توان زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به زائران فراهم شده، افزود: اما تکمیل زیرساخت های مورد نیاز زائران در شهرستان ایلام به تخصیص و تامین اعتبارات بیشتری احتیاج دارد.
بسطامی یادآور شد: هدف همه دستگاه های شهرستان ایلام ارائه خدمات مطلوب و رضایت مندی زائران و تامین نیازهای آنها و نیز معرفی هرچه بیشتر نقاط مختلف و ظرفیت های ایلام به زائران است .
و ی تاکیدکرد:روزهای باقیمانده تا روز اربعین باید با خلوص و تلاش و جدیت بیشتر برای خدمات رسانی به زائران تلاش کرد.
وی گفت: شهرداری با توجه به احتمال بارش باران باید همه مسیل ها و سیلبندها به ویژه ارغوان و بلوار خلیج فارس را لایروبی کند و محل هایی برای شارژ تلفن همراه تعبیه شود.
وی اظهار کرد: باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در خدمات رسانی به زائران فراهم شود و دستگاه های فرهنگی بسترهای لازم برای حضور مردم در خدمات رسانی به زائران را مهیا سازند.
بسطامی گفت: ادارات دامپزشکی و جهادکشاورزی ایلام سه دستگاه خودرو در خدمت مرکز بهداشت شهرستان قرار دهند و این مرکز نیز نظارتی جدی و مستمر بر اماکن تهیه، طبخ و عرضه مواد غذایی، آشپزخانه ها و ایستگاه های صلواتی، مساجد و تکایا داشته باشند.
وی توجه به موضوع پدافند غیرعامل در ایام اربعین به ویژه در مقوله های بیوتروریسم و امنیت زائران، آماده باش همه نیروهای دستگاه ها، تامین محل استقرار پد بالگرد امداد اورژانس، استفاده از سالن های ورزش و جوانان برای اسکان زائران اشاره کرد.
در این نشست اعضای ستاد اربعین شهرستان ایلام نیز میزان کمی و کیفی خدمات، مشکلات، کمبودها، نیازها، انتقاد و پیشنهادهای خود در خصوص خدمات رسانی به زائران ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، در ایام منتهی به اربعین صدها هزار زائر از مرز مهران برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنندکه بخش عمده انها برای رفتن به مهران از شهرستان ایلام عبور می کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.