به گزارش ایرنا، محمود عبدالرضا ملا طلال روز یکشنبه در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط با موضوع اربعین حسینی اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان و مردم واسط پذیرایی مطلوب و در خور شان از زائران اربعین است.
وی افزود: ملت عراق به صورت عام و مردم واسط به صورت خاص در انتظار اربعین و ورود زائران هستند و ساکنان واسط آمادگی برای انتقال رایگان زائران به نجف و کربلا را دارند.
ملا طلال در خصوص ایجاد زیرساخت ها در مرز زرباطیه و استان واسط هم گفت: امسال 165 گیت با تجهیزات کامل برای تسهیل در تردد زائران اربعین احداث شده و یک منطقه به عنوان فرودگاه و محل نشست و پرواز بالگرد برای انتقال مسئولان 2 کشور در نظر گرفته شده است.
وی از توسعه خیابان های پایانه مرزی زرباطیه برای تردد آسانتر زائران خبر داد و یادآور شد: همچنین میدان هایی برای سهولت در تردد خودروها و ایستگاه هایی در شهر بدره برای عبور و مرور و انتقال زائران در نظر گرفته شده است.
استاندار واسط اظهار کرد: نواقص مسیرهای محل تردد خودروها و زائران مرتفع شده و همچنین مکان هایی برای انجام امور اداری در واسط و در حومه شهر برای آقایان و خانم ها تعبیه شده است.
ملا طلال با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین و زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات مبدا اتصال حقیقی کشورهای ایران و عراق است، تاکید کرد: این موضوع باعث ایجاد ارتباطات گسترده میان 2 کشور در زمینه های مختلف شده است.
وی گفت: در مجموع استان واسط عراق آمادگی ارائه خدمات به زائران ایرانی را دارد و در این راستا 2 کمیته خدمات رسانی و امنیتی در استان تشکیل شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی، زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172، 3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.