محمد شکیبی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درپی اعلام پیام اضطرار موتور لنج باری که در مسیر شارجه به گناوه(در حوالی عسلویه) در حال تردد بود به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر از کار افتادن موتور و آبگرفتگی با هماهنگی لازم شناور ناجی 18 از بندر عسلویه برای نجات آن به محل حادثه اعزام شد.
وی با اشاره به وجود پنج خدمه در این شناور بیان کرد: با رسیدن شناور امداد دریایی ناجی 18 به موقعیت اعلام شده، پمپ تخلیه آب تحویل لنج شد و شناور امدادی ناجی 18 پس از اطمینان از کنترل آب‌گرفتگی به‌سمت پایگاهش در اسکله پارس بندر عسلویه بازگشت.
وی همچنین با ارائه عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور غیر ایرانی در نزدیکی جزیره خارگ اظهار داشت: در پی اعلام شناوریاد شده که شناور تانکر نفتکش بوده به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی برمصدومیت یکی از خدمه (جراحت در ناحیه پا) بلافاصله هماهنگی لازم انجام و شناور ناجی 9 به موقعیت اعزام شد.
شکیبی‌نسب با اشاره به وجود 23 خدمه در این شناور افزود: با رسیدن شناور ناجی 9 به موقعیت و انجام اقدامات اولیه، فرد مصدوم تحویل گرفته شد و در اسکله مروارید جزیره خارگ تحویل عوامل اورژانس مستقر برروی اسکله شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: اکنون پنج پایگاه و مرکز جستجو ونجات دریایی در بنادر مختلف استان بوشهر با تجهیزات لازم مستقر است که با تماس دریانوردان با این مراکز، امدادگران به یاری آنان می‌شتابند.
شکیبی نسب همچنین از از استقرار پنج شناور ناجی با تجهیزات امدادی پیشرفته در بنادر استان بوشهر خبرداد و گفت: این شناورها به همراه نیروی انسانی تخصصی در بنادر مختلف استان بوشهر همواره به صورت آماده‌باش است که در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.