محمد رضا بیاناتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، روزانه بیش از 250 مورد مزاحمت تلفنی با این سازمان برقرار می شود.
وی با اشاره به اینکه مزاحمت های تلفنی جزو چالش های اصلی پیش روی آتشنشانی این شهر قرار دارد گفت: در 24 ساعت اخیر 360 مورد مزاحمت تلفنی در سطح شهر همدان داشته ایم که این روند در نحوه خدمات رسانی اختلال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: شهروندان همدانی در 24 ساعت گذشته 428 بار با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد تماس 10 مورد منجر به عملیات ، 13 تماس جهت مشاوره و راهنمایی، 45 تماس اشتباه و متاسفانه 360 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.
وی اضافه کرد: اینگونه رفتارهای نادرست چه بسا گاهی به قیمت گرفتن جان و مال یک شهروند تمام شود چرا که این نوع رفتار اگرچه برای مزاحمان جنبه سرگرمی دارد اما برای یک شهروند که در آن لحظه نیازمند حضور و کمک نیروی امدادی و عملیاتی است، جنبه حیاتی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: شنبه گذشته نیز 345 بار با سامانه 125 همدان تماس برقرار شد که متاسفانه 290 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.
وی با اشاره به پیامدهای این رفتار ناشایست گفت: براساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد و این مجازات شامل مزاحمان 125 نیز هست.
بیاناتی یادآور شد: سال گذشته نیز یکی از این مزاحمان برای درس عبرت دیگر مزاحمان به 6 ماهه حبس تعزیری محکوم شد.
وی افزود: آتش نشانی همدان مجهز به سامانه ضبط مکالمه ها با ثبت کامل روز، تاریخ و زمان تماس بوده و تمامی تماس ها قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است.
همدان با برخورداری از 10 ایستگاه آتش نشانی از شهرهای استاندارد کشور است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.