دکتر صیدنور علیمرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد کد آمبولانس 74 دستگاه به صورت کشیک و 12 دستگاه نیز پشتیبان و آماده باش هستند.
وی افزود: با هر آمبولانس 2 نیرو حضور دارد و همچنین 38 پایگاه فوریت های پزشکی در نقاط مختلف استان در ایام عزاداری ها به جامعه هدف خدمات اورژانسی ارائه می دهند.
به گفته علیمرادی یک دستگاه اتوبوس آمبولانس امدادی با پنج نیرو نیز در محل عزاداری در شهر ایلام مستقر می شود و بالگرد امداد هوایی با چهار خدمه برای اعزام بیماران و مصدومان دارای وضعیت وخیم به مراکز درمانی مجهز در حالت آماده باش قرار دارد.
وی اظهار کرد: این نیروهای امدادی از صبح روز تاسوعا تا بعد از اتمام آئین های شام غریبان در نقاط حساس، پر تراکم عزاداران و در مسیر هیات ها و دسته جات عزاداری مستقر هستند و به بیماران و مصدومان احتمالی خدمات امدادی و درمانی ارائه می دهند و در صورت نیاز آنها را به مراکز بیمارستانی انتقال می دهند.
علیمرادی یادآور شد: تعدادی از این آمبولانس ها از نوع آمبولانس های نوع C مجهز به آی سی یو و سی سی یو هستند که سال گذشته از محل طرح تحول سلامت به استان ایلام تحویل داده شد.
به گزارش ایرنا، شنبه و یکشنبه هفته آینده آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.